Simon-Audrey.reismee.nl

Negombo

Vanmorgen vroeg zijn we dan eindelijk geland in Colombo. Maar eerst nog even gisteren in Doha, Qatar...

Daar waren we dus redelijk snel klaar mee. We konden vanaf ons hotel (waar het bed heerlijk was) lopen naar Souq Waqif. Nadat ik de Souq in Dubai zo leuk vond, wilde ik hier graag samen met Siem een keer naar toe... Maar die was minder onder de indruk. Na een lunch hier zijn we richting het centrum gelopen.

De skyline van Doha is wel heel mooi, wat een prachtige gebouwen. Lopen bleek toch wel ver, dus hebben we een taxi gepakt die ons langs wat 'hoogtepunten' heeft gereden. Volgens de chauffeur was er tot 15 jaar geleden nog niet zo heel veel, maar ze zijn heel erg aan het bouwen. Er wonen zo'n 3 miljoen mensen waarvan er 2 miljoen expats zijn (vooral Pakistanen en Indiërs).

En inderdaad, wat wordt er gebouwd!! Overal! Schijnt ook vooral te maken te hebben met het WK wat hier gehouden wordt in 2022. Wij vragen ons af of dit een succes gaat worden, allemaal voetbal supporters in een land waar (zo goed als) geen alcohol geschonken wordt...

Na wat lokaals gegeten te hebben, zijn we maar richting het vliegveld gegaan met de taxi.

Qatar: been there, done that!! Leuk om gezien te hebben, maar wij hoeven hier niet meer naar toe.

En vanmorgen om 6 uur geland in Colombo. Pfffffff, dat was weer even wennen. De drukte, "taxi, taxi, taxi", "where you from", de warmte en toeterende auto's. Als je een nacht hebt overgeslagen, is dat even schakelen. We zijn keurig opgehaald door de chauffeur van Richvin Villa, waar we nu (in Negombo) verblijven. Wat een heerlijk plekje, lekker zwembad, rustig en we zijn de enige gasten. Na een bak ranzige koffie (of was het nou thee?), een schaal fruit en een gezellig praatje met de eigenaar, zijn we bij het zwembad gaan liggen. Natuurlijk duurde het niet lang voor we in slaap vielen. Nadat we allebei badend in het zweet wakker werden in de volle zon, toch maar even een uur ons bed opgezocht.

Vanmiddag even het centrum in gelopen om wat te eten. Daar een heerlijke lokale curry gegeten en daar kregen we meteen te horen van een Belg dat het morgen volle maan is... Opzich niet zo bijzonder, maar dan is het hier dus verboden om alcohol te serveren. Dus dan maar meteen naar de lokale drankwinkel om een paar biertjes in te slaan voor Siem.

Oud & nieuw schijnt hier wel een happening te zijn, dus als we tot die tijd wakker kunnen blijven zullen we het meemaken...

Allemaal een hele fijne jaarwisseling en tot volgend jaar!

Xx

Marja

Gelukkig veilig aangekomen op bestemming enne gewoon wakker blijven dus. Een fijn uiteinde en tot het volgende verslag in het nieuwe jaar.

Astrid en Teun den breejen fijne jaarwisseling,

Geniet er van .Groetjes Astrid en Teun

Daniëlle

Fijne jaarwisseling! Xx

Sonja

Fijne jaarwisseling! X

Macha

Fijne jaarwisseling en blijf schrijven!!!

Ton

Leuk optrekje, lekker zwembad!
En een gelukkig en reislustig nieuwjaar!!!

Thomas

Beste wensen voor 2018 en nog heel veel reisplezier!