Simon-Audrey.reismee.nl

Sigiriya

Lieve allemaal,

Vanmorgen zijn we om half 10 vertrokken richting Sigiriya. Waar je met de auto zo'n 1,5 uur doet over 150 kilometer, hebben wij er 4 uur over gedaan. Maar wat is het leuk om zelf tuk tuk te rijden!! Het is wel opletten tussen het drukke verkeer in de steden, gelukkig toetert iedereen om aan te geven dat ze je in gaan halen maar dan moet je wel heel snel aan de kant gaan! ;-)

Onderweg is de motor 2 keer uitgevallen en kregen we em niet meer gestart. Logisch, want ik denk dat de tuk tuk's aardig worden afgeracht door alle toeristen (inclusief door ons:-). Maar wat zijn de Sri Lankanen behulpzaam!!!! Wat een vriendelijke mensen!! Zodra we stil stonden, schoten er minstens 3 man te hulp. Of het nu starten was of aanduwen, zonder moeite hielpen ze ons (en met een grote glimlach en zonder hun hand op te houden)!! Met stof longen, zand in onze ogen en 3 tinten donkerder van de uitlaatgassen zijn we zonder kleerscheurenin Sigiriya aangekomen.

En toen op zoek naar een slaapplek... We zijn maar willekeurig rechtsaf geslagen en zijn belandt bij Nelu Villa. Een prachtige plek tussen de rijstvelden met uitzicht op de Lion's Rock en de Pidurangala Rock. De 2e ligt net achter de meer bekende Lion's Rock en die gaan we morgen op. Lion's Rock is veel drukker en duurder (25 euro) en de Pidurangala Rock is veel minder toeristisch en kost maar € 2,70. Aangezien wij geen zin hebben om in polonaise een berg op te lopen, is de keuze snel gemaakt! Het schijnt dat 's-avonds hier geregeld olifanten komen om rijst te snoepen... Dus fingers crossed!! We blijven hier 2 nachten.

Helaas krijg ik de foto's niet geüpload! Of erger nog, ik krijg ze niet van de camera op de iPad om te kunnen uploaden, dus jullie moeten het dit jaar zonder foto's doen :-(

Judith

Als je maar foto's maakt van de olifanten ? Have fun verder saampies?

Macha

En ik maar steeds checken voor foto's.... kut

Ton

Ik ben wel heel benieuwd naar de foto's?

Marja

Neeeeeeeeeee, geen foto's, jammer hoor. Wat mooi om te lezen dat de mensen zo vriendelijk en behulpzaam zijn en zonder verborgen agenda.

Sylvia :-)

Moest ff alles nog lezen!!
Geniet ervan en geniet zo van het land en de lieve mensen zoals wij dat gedaan hebben.
En jammer van de foto's!!
Veel plezier!??

Sonja

Klinkt super!
Jammer van de foto's, maar die houden we te goed.
X

Frank

Even flink schudden met die camera en tablet. We kunnen toch niet wachten op die foto's totdat de boeken klaar zijn!?

coby

op de bank zitten met een beker koffie en fotoboek .leuk hoor xxxxxxxx