Simon-Audrey.reismee.nl

Kandy

Vanmorgen vroeg zijn we na een heerlijk ontbijtje vertrokken vanuit Sigiriya naar Kandy. Prima ritje om te doen, alleen kregen we weer pech. De motor sloeg af en kregen we niet meer aan de praat. Binnen no time stopten er weer een man of 3 om ons te helpen. Toen onze tuk tuk het weer deed zijn we toch maar even langs de garage gereden. Daar zette ze even met de hand de tuk tuk op zijn kant (nadat onze bagage was uitgeladen), kruk er onder en even sleutelen... Na een minuut of 10 liep ons rode monstertje weer als een zonnetje. Kosten waren 500 roepie (€2,70) en de monteur wilde nog even met ons op de foto ;-)

De lokalen vinden het allemaal super grappig als ze 2 van die bleekscheten zien rijden in een tuk tuk... Ze zwaaien en lachen en gaan naast ons rijden om even iets te zeggen. Ook willen ze allemaal erg graag weten wat het huren van zo'n tuk tuk nou kost per dag.

Kandy is na Colombo de drukste/grootste stad van SR, hebben we ons laten vertellen. Dus hier rijden met de tuk tuk was even overleven, maar uiteindelijk is het prima gegaan!

Kamer gezocht (weg van de drukte, met uitzicht over het meer) en even richting het treinstation om te kijken of we toch nog kaarten voor de trein konden kopen. Tegen beter weten in, want ik wist dat dat niet ging lukken... De te reserveren kaarten waren al 4 weken geleden uitverkocht. Dus het advies was om morgenochtend rond 7 uur terug te komen om een kaartje te kopen. Voor de mensen die het niet weten: dit is de mooiste treinreis ter wereld (Kandy - Ella of andersom natuurlijk). En als je er dan toch bent, kan je dit niet overslaan!

We hebben Rocky gebeld van Pick & Go om te regelen dat iemand onze tuk tuk naar de volgende bestemming kan brengen zodat wij de trein kunnen pakken.

We hebben nog even een rondje door Kandy gelopen. Aangezien we niet heel erg enthousiast meer worden van boeddha's of tempels hebben we verder niet veel gedaan en zijn lekker gaan relaxen bij een heel goed (en voor Sri Lankaanse begrippen duur) restaurant met prachtig uitzicht over Kandy.

En na het eten snel naar bed want morgen moeten we vroeg op!

X

Margot

Leuk om weer Sri Lanka mee te maken, thanks ??. Plezierrrrrrrr en genietse knuffels xx

Marja

Grappig, tuk tuk even naar de volgende bestemming laten brengen. Ik blijf het geweldig vinden, ondanks de nu 3de? pech.

Judith

Ik wil jullie wel saampjes zien zitten in die tuk tuk?,zwaaien jullie wel netjes terug naar al die mensen die naar jullie zwaaien!?Have fun verder?

Teun en Astrid

Geweldig leuk.