Simon-Audrey.reismee.nl

Nuwara Eliya

Vanmorgen stonden we al om half 7 bij het treinstation in de hoop nog een kaartje te kunnen kopen. Dat lukte zonder problemen, sterker nog, de trein was niet eens vol!! We hadden zitplaatsen in de 3e klasse.

Om half 8 kwam de man van Pick & Go, nam onze sleutels mee, tuk tuk papieren en wat benzine geld. Tot over een paar uur...

Om 9 uur vertrok de trein (een kwartier te laat). We hadden geen zitplaatsen naast elkaar, maar omdat de trein toch niet vol zat zijn we lekker samen bij het raam gaan zitten. 3 klasse heeft het voordeel dat de ramen open kunnen en je in de deuropening kunt staan/zitten, dat hebben we natuurlijk heel veel gedaan! En wat was het mooi die 4 uur!!

Nuwara Eliya ligt zo'n beetje op de helft van de treinroute Kandy - Ella (of andersom), de meeste mensen doen de hele treinreis maar die duurt zo'n 7 uur. Vonden wij te lang dus wij hebben ervoor gekozen de helft van de wereldberoemde treinreis te doen. Achteraf hoorde we dat het mooiste gedeelte van de treinreis nรก NanuOya (het station waar we uit zijn gestapt voor Nuwara Eliya) ligt!!! Das pech, hebben wij dat ;-( Maar we hebben toch erg genoten van de reis. Langs watervallen en vooral door de theevelden. PRACHTIG!!

Bij aankomst stond onze tuk tuk weer keurig bij het station klaar! We mochten ook gewoon onze tassen in de tuk tuk laten, dus dat scheelde een hoop gesjouw in de trein. Wat goed geregeld zeg!

We hebben van te voren een kamer geboekt met positieve reacties, maar dat bleek een tegenvaller. De eigenaresse spreekt geen woord Engels en ze zijn hier flink aan het verbouwen... Lekker gezellig als je aankomt :-0 Maar we hadden geen zin om verder te zoeken en aangezien de kamer verder prima is, hebben we besloten te blijven. We hebben hier 2 nachten geboekt omdat we morgen naar Hortens Plain's (een natuurpark) wilden gaan.. Maar na een rondje door het centrum hebben we besloten morgen gewoon verder te reizen. En het is hier KOUD!! Brrrrr, we zitten nu met een lange broek en een trui aan :-/

Wel hebben we vanmiddag een rondje gereden langs de theevelden en ergens een lekker theetje gedronken.

Xx

Marja

Hoeveel klasse's heb je eigenlijk in die trein? Idd erg goed geregeld dat de tuk tuk alweer staat te wachten op jullie. Wat is koud? Hoeveel graden ongeveer?

Ton

De treinreis lijkt me heel mooi!
Geniet ervan!

Frank

Mooi verhaal weer, nog geen foto's zeker?