Simon-Audrey.reismee.nl

Ella

Vanmorgen zijn we om kwart voor 8 vanuit Nuwara Eliya gaan rijden richting Ella, een rit van 60 km.

Maar eerst nog een aanvulling op Nuwara Eliya: de Sri Lanka's noemen dit ook wel Little England. Vanwege de temperatuur, de type gebouwen en omdat Nuwara Eliya in de 19e eeuw werd gesticht door de Britten. Het ligt op de 2524 m hoge Piduratalagala berg en is de hoogste bergtop van Sri Lanka. Wij vonden het vooral koud en er liepen heel veel koeien en paarden los door de stad...

Vanmorgen kwamen we netjes op tijd aan in Ella, na een hele leuke rit door de bergen!! Wat is het toch leuk om op deze manier te reizen, dit maakt onze reis door Sri Lanka héél bijzonder!!!

En wat is Ella leuk!! Een mooi stadje in bergachtig gebied, met een gezellige backpackers vibe. Echt onze stad! En er zit hier een koffietent met ECHTE koffie, wat een feest ;-)

Na een korte zoektocht naar een slaapplek zijn we eerst even wat gaan drinken (koffie dus) omdat de kamer nog niet klaar was. Nadat we onze tassen hadden gedropt zijn we meteen op pad geen met de tuk richting de Nine Arch Bridge. Klein stukje rijden en de rest lopen. Wat een mooi uitzicht over de Nine Arch Gap met daar dus de brug... Leuke wandeling met als beloning een mooi uitzicht (een een heerlijke fruit juice)!!

Voor we aan de wandeling begonnen hebben we de tuk achter gelaten bij een 'garage' omdat het zonneschermpje los was gekomen. Toen we terug kwamen zat deze er weer netjes op. Kosten: 200 roepie = 1 euro...

We zijn toen maar meteen door gegaan naar Little Adam's Peak. Na een wandeling van een half uur stonden we boven en hadden we weer een prachtig uitzicht op de landelijke omgeving.

Vandaag 60 verdiepingen gelopen :-0

We blijven hier 2 nachten.

X van ons

Sonja

Sorry hoor, maar ik moest zo lachen om je opmerking "60 verdiepingen gelopen" ?.
Vakantie doet rare dingen met de mens ?.
Genieten hier van de verhalen en super dat het nu lukt de foto's in te laden, want wat zijn ze moooi!
Reizen hier thuis zo heerlijk met jullie mee. Genietsuh!
Dikke kus van de Zelletjes

Karlien

Hoi! Wat ontzettend gaaf wat jullie allemaal weer meemaken, je bent weer echt in een totaal andere wereld. Echt heel leuk! Die treinreis lijkt mij ook geweldig! Heb je een foto van de loc gemaakt voor Wessel ;-)? Ik lees met veel plezier jullie belevenissen, geniet er lekker van!!!! Dikke knuffel uit een koud Rotterdam, brrr.... K

Marja

Hoe is het met je kuiten? whahahaha

coby

de tuk tuk is wel jullie vriendje he