Simon-Audrey.reismee.nl

Udawalawe

Hallo allemaal,

Gisteren zijn we nog naar de Dunhinda Waterfall gereden in Ella. Dat was weer een flinke wandeling tussen de Sri Lanka's want veel toeristen hebben we daar niet gezien. Volgens de reisgids is het '1 km lange pad dat naar de waterval toeleidt nogal een uitdaging, het is hier en daar zeer smal en als het geregend heeft glibberig en pas op voor stelende apen'. Apen hebben we inderdaad weer genoeg gezien en de waterval was mooi.

Daarna wilden we nog naar een tempel rijden maar die hebben we nooit gevonden ;-)Maar het was weer een leuke rit met onze tuk!!

Vanmorgen zijn we om kwart voor 8 begonnen aan de reis van 105 km naar Udawalawa en na een ontspannen ritje, we zijn onderweg nog even gestopt bij een waterval, om te tanken en voor een ontbijtje, waren we hier om 11 uur. We hadden van te voren een resort geboekt omdat die hier best uit elkaar liggen. Weer een goede keuze: we zitten bij Happy Elephant Resort.

Uda Walawe is een van de populairste nationale parken van Sri Lanka en werd in 1972 opgericht om het stroomgebied te beschermen rondom het enorme Uda Walawe Reservoir. Het park is 300 km2 en het landschap bestaat uit junglestruiken, grasland en een verlaten teakbomenplantage. Er leven veel verschillende wilde dieren in het park, zoals waterbuffels, paardherten, luipaarden en lippenberen maar het is vooral bekend vanwege de grote kuddes olifanten. In het park leven er hier zo'n 600 van en dit is de ideale plek om de olifanten in hun natuurlijke leefomgeving te bekijken. Meteen toen we langs het reservoir reden zagen we al een wilde olifant staan!

Na een heerlijke lunch op ons resort zijn we nog even een rondje gaan rijden (weer 2 olifanten gezien). De stad is niets bijzonders, maar gelukkig zitten we op ons resort overheerlijk!! We hebben al een safari geboekt voor morgen!

Vanavond om 6 uur zijn we nog naar het Elephant Transit Home geweest. Dit is een opvang voor wees olifantjes. De kalfjes worden iedere 3 uur gevoerd en bij de voeding van 6 uur waren we dus. De olifantjes worden, als ze er klaar voor zijn, weer terug gezet in het wild met een tracker om hun nek. Onwijs leuk om al die kleintjes al toeterend te zien hollen naar hun fles melk en een stapel blaadjes!!!

Morgen zien we waarschijnlijk nog héél veel meer olifanten!!

X

Margaret

Hoi Audrey en Simon,
Jullie vinden het niet gek toch dat ik af en toe een beetje groen zie van jaloeziem ?
Grapje hoor ...... het is jullie van harte gegund.
Maar hier op kantoor missen we je hoor Audrey, maar we slaan ons er wel doorheen.
Leuk weer om jullie verhalen te lezen.
XXX
Margaret

Frank

Ik sluit mij aan bij Margaret

Judith

?❤

Marja

Paardherten? Grappig, nog nooit van gehoord. Ik heb even wat foto's op google bekeken van het Happy Elephant Resort. Ziet er goed uit hoor.

Sonja

Top dagje weer zo te lezen.
Kan niet wachten op de foto's van olifanten! ❤

Macha

Blijf schrijven .....

Danielle

Wat een leuk verhaal weer! Ben erg benieuwd naar de foto's. Veel plezier op safari! Xx

Sjonnie

Wordt het geen tijd voor een reisprogramma???

Brigitte

Heel veel plezier morgen op jullie safaritocht.