Simon-Audrey.reismee.nl

Udawalawa National Park

Vandaag dus de safari, een lange maar ook leuke dag!!

We gingen om 05.30 uur op pad (jaja, het is niet alleen maar luieren op vakantie). We waren de enige 2 dus hadden de hele safari jeep voor ons zelf. Best handig want Simon was druk met stoelendans om in de schaduw te kunnen zitten...

Bij de ingang van het park was het een enorme file met alle jeeps want iedereen moest toegang betalen en geregistreerd worden (eind van de dag moeten er natuurlijk net zoveel hoofdjes het park verlaten als er in gaan). Na een tijd wachten konden we eindelijk het park in. Wat een mooie omgeving en wat hebben we veel gezien!! Het begon met veel soorten (roof) vogels en pauwen. Maar uiteindelijk hebben we een vos, een reuze eekhoorn, water buffels, krokodillen, leguanen, herten, pelikanen en heel, heel veel olifanten gezien! We hebben ook 2 x een olifant gezien met slachttanden. Volgens de gids was dat heel bijzonder om dat hier maar 2 a 3 procent van de olifanten slachttanden heeft.

We hebben een ontbijtje genoten op een berg met een prachtig uitzicht en op een andere plek geluncht (hier moesten we oppassen omdat de reuze eekhoorn en apen bijna ons eten uit onze handen trok).

Omdat we de safari van een hele dag hadden geboekt waren we pas om 16.00 uur terug... Een hele lange dag maar wel heel leuk.

Na een beetje ontspannen bij onze kamer hebben we 's-avonds nog een heerlijke curry gegeten (je eet hier wat de pot schaft maar gelukkig is het erg goed). Na het eten nog een hele tijd met een boeddhistische monnik gesproken, de vorige manager van Happy Elephant Resort, die sinds 2 jaar monnik is en zijn vrouw en kinderen en al zijn materiële bezittingen heeft achter gelaten om monnik te worden... Dat was een interessant gesprek.

Xx

Sjonnie

Ga maar wennen aan safaris :-)

Ton

lijkt me allemaal heel erg goed

Frank

Wil wel ff ruilen voor een paar weken?

Margot

Toffe vakantie !!

Coby en Jan

uit je schrijven blijkt dat jullie het leuk hebben xx