Simon-Audrey.reismee.nl

Negombo 3

We zijn weer terug waar het begon: bij Richvin Villa in Negombo!!

Vanmorgen zijn we van Bentota naar hier gereden. Een rit van 98 km waar we maarliefst 4,5 uur over gedaan hebben! Van het begin tot het eind geen gezellig rit... Door Colombo en de steden er omheen is het erg druk! Niet heel ontspannen rijden maar gelukkig is Siem na 4 weken een volwaardige tuk tuk chauffeur... Hij kan aardig met de locals meekomen ;-0 Wat betekent dat je toetert wanneer het eigenlijk niet echt hoeft, je overal tussendoor schiet en vrolijk lacht naar iedereen...

En wat kregen we weer een hoop leuke reacties onderweg!! Sommige mensen proberen je staande te houden omdat ze een taxi nodig hebben, maar als ze zien dat je geen local bent, komen ze niet meer bij. Andere zie je 2 keer kijken en zwaaien dan leuk naar je en sommige steken hun duim op (vooral als Siem al toeterend een auto ontweek werd dat erg gewaardeerd en werd hij met een duim omhoog en een goedkeurende knik beloond!) Sommige komen naast je rijden om even te vragen waar je vandaan komt en een praatje te maken. Zo leuk!!

De route was dan niet heel gezellig of mooi qua omgeving, maar de mensen hier maken een hoop goed!!!

De rest van de middag hebben we lekker bij het zwembad gelegen en aan het begin van de avond zijn we naar de zonsondergang gaan kijken hier op het strand. Siem zei steeds dat hij het zo bijzonder vindt dat hier niemand op het strand loopt om je spullen aan te smeren (behalve van die mannetjes met een aapje aan een riempje en een slang om hun nek waarmee je tegen betaling op de foto mag, maar dat vinden wij alleen maar zielig dus daar doen we niet aan mee), maar dat is hier dus wel.... Terwijl we op het strand zaten te kijken naar de zon die in de zee zakte, kwam de eerste verkoper... Terwijl hij steeds meer zakte met zijn prijs voor een houten tuk tuk, kwamen er nog 4 dames bijzitten met jurken en een man met doeken. En lekker allemaal tegelijk tegen je praten ;-0 Wij kregen er gewoon de slappe lach van!! We hadden geen interesse maar de man met z'n houten tuk tuk zakte zo laag dat we toch maar voor 5 euro nu de trotse bezitters zijn van maar liefst 2 houten tuk tuks ;-))

Morgen vliegen we om 19.00 u richting Qatar. Zaterdag landen we weer 13.00 u in Nederland!!

X

Daan

Jammer, moet ik jullie verhaaltjes weer missen. Geniet er nog ff van en alvast een hele goeie terugreis.
Dikke X

Ton

Leuke verhaaltjes hoor
Knap gereden door de stad, geweldig
Goeie terugreis

Frank

Zeker gelijk door naar de markt voor oude kaas, hagelslag en drop? Goeie reis terug. Het was weer genieten van jullie reisverhalen en foto's. Benieuwd naar de rest.???

Macha

Zaterdagavond maar gelijk een borrel doen ?

Sjonnie

Tot zaterdag!!???

Jose

Super leuk om zo met jullie mee te reizen, vooral dat laatste ritje in de tuk tuk!! Goede reis naar huis! Dikke kus

Margot

Jammer dat de reisverhalen bijna afgelopen zijn, wel leuk dat we jullie bijna weer zien. Goede reis xx

Helma

Mooi reisverslag en foto's! Hier in Schiedam is alles nog goed met jullie huis. Goede terugreis. Kom weer veilig terug. Groeten, Helma

Margaret

Weer mooie foto's en verhalen voor een boek!
Goede terugreis en tot maandag
(kan bijna niet wachten :)

Coby en Jan

ik heb zo genoten van jullie verhalen.zo gezellig en vrolijk.ik wens jullie een goede reis terug .blij jullie weer terug te zien xxxxxx

Judith

In de deuk gelegen van de tuk tuk,was leuk pm te lezen wat jullie allemaal gedaan hebben. Goede terug reisxx