Villavieja

De busreis gisteren van Bogota naar Villavieja viel toch nog tegen... We vertrokken rond 8.00 uur met de taxi naar het busstation om daar de bus te pakken naar Neiva. Het gaat hier nogal strikt want we zaten eerst op de bus van 8.45 maar we hadden kaarten voor de bus van 9.00 dus we werden weer uit de bus gehaald .

Eenmaal in Neiva was het een hele klus om vervoer naar Villavieja te vinden... Opzich was het niet zo moeilijk maar als wij Spaans zouden kunnen of de Colombianen Engels, had het een stuk soepeler gegaan

Toen we eenmaal iemand hadden gevonden die een beetje Engels sprak, heeft hij er voor gezorgd dat we de juiste bus pakten ('ga maar zitten, ik roep jullie wel'). Heel aardig!!

Om 18.30 kwamen we na een lange dag reizen eindelijk aan bij ons gereserveerde hotel... In Azië staat de airco altijd op standje vrieskou, maar hier kennen ze geen airco... Dus wij zaten te warm gekleed de hele dag te zweten in de bus. Volgende keer dus even anders aanpakken!

Vandaag zijn we naar de Tatacoa woestijn (Desierto de la Tatacoa) geweest. Aangezien de temperatuur rond de middag op kan lopen naar 40 graden, zijn we pas om 15.00 uur die kant op gegaan met onze gids. Leuk detail: onze SPAANSTALIGE gids Hij vertelde hele verhalen en wij hebben overal op geknikt en 'si, si' gezegd alsof we ieder woord begrepen . We begrepen wel iets, maar kunnen het niet navertellen...

De Tatacoa woestijn heeft een rood en grijs gedeelte en we hebben beide bezocht. Ook heb je nog een observatorium waar je heel mooi de sterren kunt bekijken. Hier komt iedere avond om 19.00 uur een sterrenkundige vertellen. Wij hadden al gehoord dat 80% van wat hij verteld in het Spaans is en toen we aankwamen,zouden we nog 45 minuten moeten wachten... Wij bedachten dat we de sterren vanuit ons hotel ook wel konden zien, dus hebben hier niet op gewacht!

De Tatacoa woestijn is een 330 km2 grote woestijn in de vallei van de Rio Magdalena en ligt ong. 3 graden ten noorden van de evenaar. De woestijn dankt haar oorsprong aan haar bijzondere geografische ligging tussen twee bergketens en heeft door de vele regenval een uniek landschap.

En bijzonder was het!! Heel tof om gezien te hebben! Het landschap leek wel buitenaards en was prachtig, vooral het rode gedeelte!!

En wat zijn de Colombianen die Engels spreken behulpzaam! Vanmorgen de 2e man ontmoet die bij ons kwam zitten, ons allerlei tips gaf en een hele kaart tekende wat we allemaal moeten zien en bezoeken! Ze willen heel graag dat je hun land mooi vindt en de mooiste plekken bezoekt! Ze geven zelfs hun telefoonnummer indien we hulp nodig hebben of in de problemen komen! Heel bijzonder!

Morgen vertrekken we weer....

X

Ton

leuk verhaal weer hoor
jammer dat jullie geen Spaans spreken Haha

Sjonnie

Una Bonita historia!!!

Miranda

Een kleine tip. Download de app Google translate op je telefoon en download de talen Spaans en Nederlands. Wanneer iemand wat tegen je zegt kan je dat opnemen en hij vertaald het dan naar het Nederlands. Je kan ook als jij een vraag heb dat in typen en het aflaten spelen in het Spaans.

Sylvia:-)

Weer lekker wakker worden met een mooi avontuur van jullie!!?

Margot

hahahahahahaha ik snap dat het lastig is, maar wel heel leuk om te lezen hihihihi.
Ik hoop dat John zijn tip werkt, hahaha.

Margaret

Fijn dat men zo behulpzaam is. Dat is het grote voordeel als je naar een gebied gaat dat nog niet door de grote massa toeristen is ontdekt. Als er te veel komen worden mensen toch anders. En wat een goede tip van dat Google translate. Zou ik zeker doen. Heeeeeeeeeeel veel plezier. Wij bewaken het fort wel hier bij Maasmond

Judith

Haha, wat een avontuur weer en geweldig dat die man zo behulpzaam is, zelfs zijn tel nummer. Toppie!

Thomas

Fijn dat die Colombianen zo behulpzaam zijn. Je hoort en leest vaak anders, maar dat zullen dan denk ik de mensen uit de grote steden zijn. Geniet lekker verder!

Marja

Inderdaad wat Miranda zegt: app downloaden. Zal je echt profijt van hebben.