Simon-Audrey.reismee.nl

Salento

Hola gringo's,

Vanmorgen hebben we de bus van half 9 gepakt van Cali naar Armenia om daar de bus te pakken voor de laatste 45 minuten naar Salento. Omdat de reis niet zo lang duurde, was het prima te doen. Je weet maar nooit hoe warm of koud het zal zijn in de bus, dus laagjes is de beste oplossing... Vandaag hadden we een bus waar we laagjes uit konden trekken .

Ook Salento is weer super heuvelachtig, maar dat is eigenlijk heel Colombia. Dus wandelschoenen komen goed van pas hier!

En.... Wat is Salento LEUK!!!! Wat een relaxed dorp, veel toeristen (we hebben hier al meer Nederlanders gehoord/gesproken dan tot nu toe de hele vakantie), veel restaurantjes en barren en veel gekleurde huisjes. Tot gisteren hadden ze hier een paar dagen feest, dus dat hebben we (gelukkig) net gemist.

We verblijven bij Hotel Campestre Selva Verde. Een super rustig plekje met leuk uitzicht, net iets buiten het centrum. Dit dorp telt 7000 bewoners en door de hoge ligging kent de stad een gemiddelde temperatuur van 18 graden. Weer een stuk koeler, maar wel lekker. Alleen jammer dat het vanmiddag best hard ging onweren en regenen...

De eigenaar is een gepensioneerde Amerikaanse man Ron met zijn half Colombiaanse vrouw (ze wonen hier een jaar of 14 en zijn vrouw spreekt ondertussen geen Engels meer). Ron zat op zijn praatstoel en gaf ons meteen tips. Op zijn aanraden zijn we een late lunch (dus meteen avondeten) gaan nuttigen bij Brunch. En wat was dat lekker!! Inderdaad een aanrader!

Morgen gaan we weer eens fijn hiken (want dat klinkt interessanter dan wandelen) door de Cocora Vallei. Schijnbaar een must see! We zijn benieuwd en hebben er zin in. Hopelijkwerkt het weer morgen mee...

Hasta luego,amigos.

Jose

Klinkt helemaal top!

Margot

Ik ga duimen dat jullie lekker weer krijgen met jullie 'hike' (haha).
Fijn overdag de bus en niet zo lang............... ipv snachts beterrrrrrrrrrrrrrrr.
Klinkt allemaal weer heel gezellig in dit dorp, kan niet wachten op de foto's .

Danielle

Klinkt goed allemaal. Fijn dat jullie het zo naar je zin hebben. Idd beetje jammer van het weer. En heb je al garnalen op Au? Geniet ervan! XX

Macha

Meid .... volgens mij heb je nu al meer gelopen dan ooit!!!