Simon-Audrey.reismee.nl

Sabang. Palawan

Daar zijn we weer. Dit keer vanuit Sabang, nog steeds op Palawan.

We zijn hierheen gereden met een jeepney. Dat zijn vaak gepimpte bussen waar zo'n 25 personen in passen... Maar als je een beetje stapelt, kunnen er véél meer in ;-) Wij hebben nl. 2,5 uur op het dak gezeten met nog zo'n 20 filipino's, een kast in een doos, een kip en wat hanen en nog veel meer dozen en pakketten. Wat een leuke belevenis! Af en toe ging ie errug hard, maar dat moest wel anders kwam hij de heuvels niet op. Onderweg af en toe stoppen om een pakketje ergens langs de weg te leggen en nog meer mensen in te laden (je kan nl. ook heel goed gewoon aan de zijkant hangen). Op die manier konden we wel heel goed de omgeving zien, alleen moesten we wel oppassen voor lage takken...

Nu zitten we dus in Sabang. Eindelijk strand!!!!! We hebben net een duik in de zee genomen en vinden het nu al heerlijk. Het waait alleen wel best hard. Dat schijnt normaal te zijn voor de tijd van het jaar en zal tot ongeveer februari aanhouden.

Morgen gaan we naar de underground River en daarna tokkelen. Schijnbaar is dat met een lijn van 800 meter die over de zee gaat. Lijkt ons wel leuk, dus gaan we doen!

Eindelijk een beetje leven in de brouwerij en hier kunnen we lekker de barretjes opzoeken en een beetje rond lopen.

We zijn al uitgenodigd om vanavond mee te eten met de eigenaren van de lodge waar we verblijven (Green Verde). Volgens gebruik gaan ze een varken braden en dan oud & nieuw vieren. Dus misschien dat we daar wel even aanschuiven.

Nu zitten we te internetten bij de buren: Sheridan Beach Resort. Iets luxer dan waar wij zitten: goedkoopste kamer kost P8.500 (150 euro). En dat ging ons iets te ver (ondanks dat ze er wel een heerlijk zwembad hebben ;-).

Dus het gaat de goede kant op, we komen steeds dichter bij de tropische stranden en worden steeds blijer van wat we zien. We hebben even moeten wennen. Het is heel anders dan Thailand, maar dat wisten we van te voren. Hier staat het toerisme nog een beetje in de kinderschoenen, maar dat is juist de charme van de Filipijnen!!

Snel meer van ons.

X Siem & Au

Ondertussen zitten we bij Daluyon Resort want bij Sheridan lag wifi er sinds gister uit. Ze hebben hier niet overal wifi, dus het is even zoeken. Daluyon is een prachtig resort die ook in de Lonely Planet staat vermeld, maar wij houden het iets meer low budget. Green Verde is ook een prima accommodatie, met een ruime kamer maar een kleine badkamer. Alleen kwam Siem er net tot zijn grote schrik achter dat ze daar geen bier schenken.

Bij Daluyon dus net een heerlijk biertje gedronken (en de volgende is al besteld) en ik heb de lekkerste cocktail op die ik ooit heb gedronken (en de volgende is al besteld).

Helaas kunnen we hier nergens vuurwerk kopen, maar de locals hebben allemaal ingeslagen in Puerto Princessa (hadden we dat maar geweten!!). Dus er zal vast wel wat vuurwerk zijn.

De trip naar de underground River is net geboekt en het zip-linen ook. Als het weer het toelaat vertrekken we de 2e met de boot naar El Nido. Maar als de golven dan net zo hoog zijn als vandaag, zullen we helaas met de bus moeten...

Oh ja, warm water hebben ze hier niet en we hebben maar vanaf 18.00 uur tot 09.00 uur stroom. Back to basic dus. Maar we klagen niet, we hebben het naar ons zin!!

Allemaal een super jaarwisseling en alvast een gelukkig nieuwjaar!!!!! Voor ons gaat het nieuwe jaar iets eerder beginnen, maar wel in 30 graden!!

XXX

wim

Hoi backpackers,

Jullie zijn goed bezig, heerlijk back to basic,dat is het echte leven, lijkt me heerlijk, wil ik ook.

Simon is daar geen pils, godver, dan moeten we daar een beachbar beginnen en wel heel snel, gat in de markt, heerlijk aan het strand

En die cocktailbar komt er ook bij, alles in een, dat wordt pas echt genieten, en wij maar hier in 10 graden, ja tis echt niet koud maar wel nat, en het knalt overal al.

Nog niks van John gehoord, en het is toch al 12.30uur, maar dat zal niet lang meer duren.
Karin moet nog werken, weet niet tot hoe laat, en dan gaan we beginnen.

We zullen zeker op jullie proosten en aan jullie denken als het 24uur is, want we zullen jullie toch wel missen.

We zullen goed op het huis passen en misschien blijven we nog wel op 1 jan, ik ben maandagochtend 2 jan vrij, dus lekker rustig aan beginnen.
Daarna een alcoholvrije maand januari, en ook daar heb ik zin in, zie er zeker niet tegenop, ik laat dat zuipen in die maand aan jullie over.

Geniet van het mooie weer, de mensen, de koude douch, de kaarsjes, van elkaar en denk vooral niet aan ons.

Een hele fijne, spetterende, knallende, en liefdevolle jaar wisseling.

Gr en veel liefs xxxx

Liek

Ha vakantiegangers,

Al over het incident spinnetje heen??? Ik had er in gebleven........brrrrrrrrrr. Over 3 uur is het bij jullie zover dus alvast de allerbeste wensen voor een heel gezond en gelukkig nieuwjaar. Als jullie in je bedjes liggen of al weer op zijn voor het tokkelavontuur, zullen wij bij Daan thuis op jullie proosten! Fijne oud en nieuw straks en onwijs veel plezier morgen! Dikke kus Liek

tantan

Hi.Lieve Au en Simon. Voor 2012 de allerbeste wensen en heel veel liefde en gezondheid. Wat betreft tokkelen dat heb je toch al eens gedaan van de EUROMAST?? Maar het zal een geweldige ervaring zijn. Geniet er van.
Hier is het de hele dag al een geknal van jewelste. Nog 3 uur dan hebben wij ook 2012. Ik zal dan op jullie avontuur een slokje nemen PROOST Geniet maar fijn.

Sonja

Hoi vakantiegangers,

Een héél GELUKKIG NIEUWJAAR!!!
Het nieuwe jaar was bij jullie al begonnen, maar nu hier bij ons (het werkende volk) dus ook.
Het is hier al de hele dag een geknal van jewelste (al moet ik eerlijk zeggen dat jullie oudste neef daar ook flink aan meedoet :-) Ook de middelste is al flink in opleiding bij papa. Gelukkig blijft de jongste lekker de hele tijd dicht bij mama op schoot).
Proost!! Ik ga naar buiten naar het vuurwerk (en de jongens) kijken met een glas champagne in mijn hand.

Héél veel plezier.
Lots of love!
Dikke kussen van ons vijfjes:
Lucas, Patrick, Michael, Edwin en Sonja
-X-

Coby en Jan

Lieve Audrey en Simon
Van uit nederland wensen wij jullie een heel gezond e
n gelukkig nieuwjaar. XXXXXXXXXXX Jan en Coby

Thomas

Hoop dat morgen nog leuker wordt dan vandaag!!