Simon-Audrey.reismee.nl

Sabang, Palawan

HAPPY NEWYEAR!!!!

Nog steeds vanuit Sabang.

Gister oud & nieuw ‘gevierd'... Het was dus niet veel soeps. We zijn om 10 uur gaan slapen, werden om 12 uur wakker en hebben toen het vuurwerk van het luxe hotel van hiernaast bekeken. Daarna nog even bij de eigenaren van Green Verde en de hele familie meegegeten. Er lag een varken op tafel en nog maar locale lekkernijen. Een goed moment om het een en ander eens te proeven. Het varken was te vet naar onze smaak, maar er was een of ander groen goedje wat best lekker was (ondanks de kleur) en een taart (die er niet als taart uitzag) die ook lekker was.

Het is hier 's-avonds echt heel donker. We kwamen er dus achter dat de stroom niet tot 9 uur 's-morgens is, maar van 6 tot 9 's-avonds. Da's niet echt lang dus. Siem wilde in het donker nog even een bal terug schoppen naar wat kinderen, maar dat bleek een kokosnoot te zijn... J

Vandaag een hele leuke dag gehad. Vanmorgen zijn we naar de underground River geweest (of zoals ze hier zeggen: underground riber, ze kunnen nl. de v niet uitspreken). De reis heen en terug met de banka was leuker dan de River. Niet spectaculair dus, maar je kan het maar gezien hebben. Ze hadden diverse stalagmieten en stalactieten een naam gegeven omdat dat er op leek: Sharon Stone, three kings, man on a mountain. Maar volgens ons moet je stoned zijn om dat te zien J. Op de terug weg nog wel en grote schildpad gezien, dat maakte een hoop goed!!

Daarna zijn we gaan ziplinen. Vanaf een hoogte van 150 meter een lijn van 800 meter lengte af tokkelen. We waren alleen vergeten dat als je naar beneden wilt, je eerst omhoog moet... We moesten dus een stuk omhoog klauteren via een stukje van het zogeheten monkey trail. Erg stijl en door een dichtbegroeid bos. Boven amper op adem gekomen, werden we al en een tuigje gehesen en daar gingen we. Eerst Siem, toen ik. Echt super leuk!! Het ging niet heel hard, maar wel over de zee dus we hadden een heel leuk uitzicht!!

Op de terugweg zagen we een heel mooi en rustig strand, dus hebben we daar nog even in de zee gespeeld (door de wind zijn de golven lekker hoog) en op het strand gelegen.

Daarna nog op een bootje door de mangroven gevaren. Was ook leuk. Wat een stilte heerst daar. En we hebben een paar giftige slangen zien liggen in de takken (en dat werd dan verteld terwijl je er net onder zat!), heel veel apen en een of andere zeldzame vogel.

Al met al dus een leuke drukke dag gehad!

Morgen vertrekken we rond 8 uur met een busje naar El Nido. Daar schijnen ze ook maar een paar uur stroom per dag te hebben en geen warm water, maar na een paar dagen Sabang zijn we daar al aan gewend. We zouden met de boot gaan, maar vanwege de harde wind zouden dat zomaar 8 a 9 uur kunnen duren, dus ze varen niet. Jammer, we gaan liever lekker varen dan in zo'n busje te hangen. Mar als het goed is duurt het met de bus ‘maar' 4 a 5 uur.

Gister ging het uploaden van de foto's niet helemaal goed omdat de batterij van de laptop leeg was (en die konden we dus net even niet aan stroom hangen) dus we proberen het nog eens.

X Siem & Au3

Coby en Jan

Siem heb je nu een gekneusde teen?
Jan W.

tantan

Heerlijk hè een beetje primitief met stroom en geen warm water. Zo zie je maar weer wat wij thuis als normaal vinden is ergens anders pure luxe. Wat hebben wij het toch goed in Nederland. Wat een toffe ervaring dat tokkelen en geklauter. Ja je moet er wat voor doen. Prachtig die stranden daar en dan ook nog een reuze schilpad zien. Hebben ze ook eieren gelegd op het strand?
Dat zou wel heel bijzonder zijn.
Geniet maar fijn verder en van elkaar. dikke knuffel.

Margot

Hi Siem en Au, alllereerst een onwijs gelukkig 2012!

Blij te lezen en te zien op de foto's dat het vakantiegevoel begint te komen. De stranden zien er fantastisch uit. Yoh, met 30 graden is koud water uit de douche toch no problem! Ik ben al weer aan de slag en weet zeker dat jullie niet met mij willen ruilen, genietse! Dikke x

wim

Ik heb de foto's nog niet gezien, ga ik zo even bekijken.
Wij hebben oud en nieuw weer overleefd, en nu weer aan het werk, verwarming doet het niet, dus koud hier binnen, ook nog aan de schijt, dus 2012 is goed begonnen, brievenbus kapot, lampen kapot, gaat lekker, hahaha. dus geniet nog maar even daar.
Doeiiiiiiiiiiiiiiiiiii