Simon-Audrey.reismee.nl

El Nido, Palawan

Hallo allemaal, dit keer een update vanuit El Nido (nog steeds op Palawan).

Vanmorgen zijn we om 8 uur vetrokken uit Sabang met een mini bus die vol gepropt zat met nog 2 Fransen, een Oostenrijker, een Zwitser, een Filippijnse en een Nederlands stel dat in Australië woont (en da's geen mop). Niet echt comfortabel dus. Onze chauffeur ging voor vertrek nog even met een doekje door zijn auto, klopte zijn matje uit en reed vervolgens 80 km over een onverharde weg. We hoorden de schokbrekers hun werk doen en de keien tegen de zijkant slaan. Maar na 4 uur rijden waren we er en we hebben het weer overleefd. En nu zitten we prinsheerlijk op El Nido.

En wat is het hier mooi!!!! Het strand op Sabang was mooier, maar El Nido is echt een super relaxed plekkie, waar we ons heel goed gaan vermaken. We hebben dan ook al besloten om hier een paar dagen langer te blijven.

We hebben een leuke hut gevonden bij Islandfront (http://www.islandfrontcottages.com/). Niet in het centrum maar wel lekker aan het strand en geen herrie van alle gezelligheid daar. We zitten in het 2e hutje vanaf het strand en tegenover de bar waar ze lekker warm bier hebben ;-). Alleen jammer dat in de bar constant een paar luidruchtige Amerikanen zitten, maar verder helemaal top hier!!

Voor morgen is de eerste eilandhop tour al geboekt. Het schijnt dat je vanuit hier de prachtigste plekjes kan bezoeken. Dus we zijn benieuwd en hebben er zin in, snorkel mee en gaan...

Net hebben we heerlijk in het centrum gegeten. De eigenaren waren Frans, dus daarom was het waarschijnlijk zo lekker... Het is hier nl. heel gewoon dat als je kip besteld, je dan ook de hele kip krijgt... Zonder de veren dan, maar wel met bot en al. Ze eten hier echt alles met botten en al op!!

Met oud & nieuw is van ons allebei één slipper gestolen. Wat ze er mee moeten, weten we niet, maar wij zijn er goed ziek van. Precies onze Birckenstockies!!! Flink balen dus!

Groetjes.

Jose

Wat ziet het er allemaal heerlijk uit! Pfff wat een probleem zeg, lauw bier en maar 1 birckenstokkie! Ik zeg wijn met ijs en Havana's kopen
X

Frank

Hoi hoi,

Ziet er weer prachtig uit allemaal, leuke foto's en mooie verhalen. Laat ons maar werken in dit vochtige landje!

TanTan

Wat een belevenissen weer, een rammel bus en de passagiers mooi stappelen en gewoon hobbelen met 80 KM op onverharde weg.Maar als je er dan een maal bent dan heb je de hemel op aarde. Wat is het er prachtig meer heeft een mens niet nodig. O ja dat warme bier is wel vervelend???? WAAR GAAT HET OVER!!!! O ja die slipper dat is toch wel een ramp. Let goed op of je iemand zie lopen met een birkenstock en een plastic slipper. hhaha. Geniet van alles om je heen het snorkelen incluis. Fantastisch allmaal.
Dag lieverds. dikke knuffel.