Simon-Audrey.reismee.nl

El Nido, Palawan

Wat hebben wij een leuk dagje gehad. We hadden onze privé banka en zijn lekker een beetje wat mooie plekjes afgevaren.

We begonnen met snorkelen bij een lagune waar niet veel te zien was onder water maar het was wl een heel mooi plekje. Daar een beetje een grot in gezwommen en rond gedobberd en toen weer op de boot gestapt naar het volgende mooie plekje. We waren iedere keer de drukte net voor, dus als wij weg gingen, kwamen net een stuk of 10 afgeladen banka's aangevaren. Dus de meeste hotpots hadden we voor onszelf!

Daarna naar the big lagune, weer een prachtig door rotsen afgeschermd plekkie. Daar een rondje gevaren met de banka (weer als enige) en weer verder.

Ondertussen was het lunchtijd dus zijn we ergens op een onbewoond eiland gestopt om daar te lunchen. Maar eerst werden de vissen gevoerd, dus wij snorkels op en in het water gesprongen. Daar nog een beetje rond gesnorkeld en ondertussen werd ons eten vers gebarbecued. Dit strand was niet echt verlaten, want er liepen nog zo'n 20 toeristen rond, maar onze captain was zo bijdehand ons tafeltje helemaal aan de zijkant te zetten waar niemand was, dus het was een heerlijk diner for two, met een prachtig uitzicht en een keurig gedekte tafel. En het eten was heeeeeerlijk!!! We vonden dit toch wel een momentje ‘kijk ons nou zitten'!! ;-)

Daarna nog verder gevaren, ons door een klein gaatje in de rotsen gewrongen en weer een verrassend mooie lagune komt dan ineens te voorschijn. Als laatste naar een tropisch eilandje geweest. Het strand super wit, het water warm en helder en lekker rustig (tot de andere bootjes aankwamen).

Wat een leuke tour was dit! Morgen gaan we een andere tour doen en dan weer snorkelen maar vooral veel caves gaan we bekijken (of zoals ze dat dus hier zeggen: cabes).

X S & A

Margot

O luitjes, klinkt fantastisch. Heb de foto's nog niet ontvangen maar ik heb er nu al een voorstelling van, super! Goed zo geniet ervan! Dikke x vanuit storm en regenachtig NL.

Sonja

Ha die zus en zwager(t),

Ja hoor, nu hebben jullie het toch echt voor elkaar: ik ben jaloers. In principe trekken mij (en gelukkig Edwin) de door jullie uitverkoren vakantiebestemmingen niet echt. Wij hebben andere steden en landen op ons wensenlijstje staan. Maar na je verhaal met prachtige foto's over witte stranden. lagunes en barbecuen op het strand zit ik hier achter mijn (werk)computer toch echt flink te zuchten van afgunst...
maar het is jullie natuurlijk van harte gegund.
Heerlijk genieten!

Liefs,
Son

Ton

Schitterende lokatie hoor en mooi uitzicht op jullie eigen strandje, geniet er maar van. het stormt en regent hier