Simon-Audrey.reismee.nl

De helse reis naar Coron City, Palawan

Lieve mensen, we zijn in Coron! En wat een helse tocht!!! We hebben gewoon ruim 11 uur op de boot gezeten, terwijl het 8 uur zou duren. De boot was een grote banka, dus lekker open en onstabiel. We zijn nu een stel zoute dropjes!! We waren ook niet zo goed voorbereid want we hadden niks te eten bij ons en te weinig water (en dachten ook nog eens dat de boottocht maar 4 uur zou duren). Gelukkig kregen we aan boord nog wel wat te eten, maar de rijst waaide bijna uit ons bakkie.

De tocht was zo hevig dat er 2 mensen zeeziek waren en lekker iedere keer over boord hingen. Dit ging met de nodige bijgeluiden en aangezien ik me ook niet zo top voelde, heb ik een uurtje of 4 met mijn ogen en oren dichtgezeten... Geen aanradertje dus!!

Onderweg ook nog wat gestrande mensen van een onbewoond eiland opgepikt, dus dat zorgde ook voor de nodige vertraging. Die waren lekker op pad met de speedboot, maar hadden niet genoeg benzine... En ze zaten er heel lullig bij (zie foto;-).

We hebben Coron dus in het donker bereikt en hebben er nog weinig van gezien. We zijn een aantal ‘hotels' afgereden maar die waren of te duur of te goedkoop (dan heb je ook echt NIKS). En nu hebben we iets fatsoenlijks gevonden (we weten niet eens hoe het heet), maar dit is het ook niet, dus morgenochtend gaan we even de stad verkennen en meteen op zoek naar een ander leuk plekkie om te verblijven. We zitten hier echt midden in een soort krottenwijk...

Tot nu toe dus nog niet echt positief over Coron, maar daar zal met daglicht (en als we een beetje bijgekomen zijn) vast verandering in komen, want dit schijnt echt een heel mooi eiland te zijn!

We hebben nu wat te eten besteld en Siem heeft er een klein biertje bij (zie foto).

Tot zover onze dag uit een nachtmerrie!

Gr. Siempie & Au3

Sylvia :-)

Hi Au3 & Simon,

Dit klinkt echt als een helse reis…
Maar ook dit is weer een ervaring die jullie niet gauw vergeten.
En aan de andere kant..het heeft ook wel weer wat!!
Met de storm hier in Nederland zit je ook niet graag op een bootje ;-)
Ik geniet iedere dag van jullie avonturen en kijk zo gauw mogelijk
of er alweer wat nieuws geschreven is en of er nieuwe foto’s op staan...
Op naar het volgende avontuur!!!!
HAVE LOT’S OF FUN!!! XXX

Wim

Siempie met een biertje in zijn hand, kijkt blijer dan Siempie zonder biertje in zijn hand, rooi perd ;-)
Jullie hebben voldoende avontuur, dat is duidelijk, en daar denk je later met een lach aan terug.
De foto's zien er erg goed uit, ben jaloers, echt, ik neem morgen vrij en kom eraan, ff bakkie doen en een paar pinten pakken
Simon heb je die biertjesbar al gevonden? Of de locatie? stuur maar een foto dan

TanTan

Ja kijk, dat noemen ze nu GLOBETROTTERS. soms zit het mee en soms zit het tegen. Ook dat hoort bij de belevenissen. Om nooit meer te vergeten, kan ook niet zoiets maakt zoveel indruk, Nu behoorlijk brak maar later kan je er om lachen (gelukkig maar) Geniet van alle belevenissen voor je het weet zit je weer THUIS in je heerlijke huis. Dikke knuffel. doeidoei.

Karlien

Gelukkig gaan dit soort dagen ook gewoon voorbij! Ik hoop dat het de moeite waard is en dat je weer mooie dingen gaat doen en zien!
xxx Kar