Simon-Audrey.reismee.nl

Coron City, Palawan

Hoi allemaal,

Vandaag (7/1) een super leuke dag gehad!!! We hadden een vissersbootje geregeld en die heeft ons wat mooie plekjes laten zien. Als eerst gingen we ergens snorkelen en dat was het betere werk! Hier was het koraal niet dood en we hebben heul veul vissen gezien, zelfs een barracuda!

Daarna naar Kayangan Lake. Dat is een zoetwater meer tussen de bergen. Eerst 150 treden op, boven een mooi uitkijkpunt (dus foto's schieten!!) en aan de andere kan weer 150 treden af. Daar kwamen we bij het meest heldere water wat we ooit gezien hebben(op kraanwater na, natuurlijk!)!! We konden wel ong. 20 meter diep kijken (een door de Filippino's zelf uitgeroepen wereldwonder)... Daar lekker gesnorkeld en hele mooie rotsformaties gezien. En natuurlijk weer de 2 x 150 treden terug, maar dat was het waard!!

De volgende bestemming was Barracuda Lake. Dus was een lagune van zout en zoet water. Hier een beetje langs de kanten gesnorkeld want daar zagen we toch het meest. Niet zo helder als Kayangan, maar toch weer erg mooi.

Toen naar een eilandje, ook daar weer het water in gesprongen om te snorkelen en onze zelf meegebrachte lunch genuttigd (er zitten hier veel bakkertjes die de heerlijkste dingen verkopen).

Als laatste zijn we gaan snorkelen bij een scheepswrak die in 1944 is gezonken. Met onze snorkeltjes konden we em zo zien liggen. Natuurlijk al helemaal onder het koraal, maar je zag echt goed dat het een oud schip was. Ik was onder de indruk, Siem iets minder (maar die heeft vroeger zoveel gedoken, dus die heeft al wel het een en ander gezien ondertussen).

De eilanden bij El Nido vonden wij mooier, maar de onderwaterwereld van Coron is echt vele malen indrukwekkender!!

Je moet alleen wel bij ieder eiland waar je aanlegt ‘entree' betalen. Dan komt er een Filippijn in een mini banka langs varen om je geld te innen. Dus je blijft je knip trekken... Kost niet veel, maar het is snel verdiend, P100 (EU1,76) per persoon per eiland.

Morgen wilden we het vliegtuig naar Manilla pakken om van daaruit meteen naar Cebu te vliegen, maar omdat het weekend is, zijn de tickets bijna 2,5 keer zo duur. Dus nu blijven we een dag extra en vliegen maandagochtend.

We hebben gisteravond trouwens nog gehoord dat de mensen die een dag eerder dan wij de boot van El Nido naar Coron hadden genomen, er 8 uur over gedaan hebben en een strakke zee hadden... Maar de dag daar weer voor die hadden er 24 uur over gedaan omdat de motor stuk was gegaan!! Zo zie je maar, het kan altijd erger!!!

Wim, we hebben het ideale plekje voor jou om te rentenieren nog niet gevonden, maar we blijven zoeken ;-0

Verder is Siem al bezig aan zijn 2e paar slippers, want natuurlijk zit niks zo lekker als zijn Birkenstockies ;-))

Oh ja, het guesthouse waar we verblijven is Tameta. We zijn dus niet meer verkast. Achteraf zitten we hier prima; 5 minuten lopen vanaf het centrum, een hele ruime kamer met een eigen woonkamer (we hebben nl. de familyroom) en dat allemaal voor maar P1500 per nacht. En ze maken hier heule lekkere pannenkoeken 's-morgens ;-)

Tot later, lieve mensen. Leuk dat jullie ons volgen en reacties achter laten! Blijf dat vooral doen, want we kijken er iedere keer weer naar uit jullie reacties te lezen!

Kus, S & A

Daan

He Au en Simon,
Andere eilanden waren misschien mooier maar ik zou het hier wel voor doen:)
Blijven jullie nog in Manilla of vliegen jullie gelijk door?
Heel veel plezier nog.X uit Rotterdam

wout

Ben het helemaal met Simon eens, er gaat niets boven een paar birkenstocks ?. Hebben jullie ook al een visje geprikt en ’s-avonds opgepeuzeld?
En ehhhh … zolang jullie daar genieten, genieten wij hier mee!

Astrid en teun

We kijken met plezier naar jullie blog , we herkennen veel van onze nieuw guine areis . Dat ligt ten zuiden van de philipijnen .

wim

backpackers, hebben jullie die snorkels ook 's nachts op? Enne Au, kraanwater is zeker niet zo helder dan het water daar, laat thuis maar eens de badkuip vollopen, dan zie je het verschil, en wil je nooit meer in bad.
Volgens mij moet ik toch een keer die kant op, bevalt me wel wat ik zie en hoor
Dikke kus en have fun

Coby

Ik geniet van jullie verhalen.Hier is het even wat minder fijn geweest,Bart van Rita is plotseling overleden en zoals jullie weten, vieren wij feest en indien nodig rouwen wij met de hele familie.
Ook is er nog ingebroken in mijn auto,ruit ingeslagen en div:spullen meegenomen Dus erg vrolijk was het weekend niet.IK schrijf jullie dit om dat je graag van alles op de hoogte bent. Veel liefs Coby