Simon-Audrey.reismee.nl

Siquijor

Lieve mensen, daar zijn we weer, nog steeds vanaf Siquijor.

Maar we hebben pech: het regent ongewoon vaak en veel voor de tijd van het jaar. We hebben dus nog niet op het strand gelegen, alleen even tussen de buien door gekeken naar de zonsondergang...

Gister hebben we een motor gehuurd en daar mee het eiland rond gecrost... Letterlijk!! Er loopt hier een weg rondom het eiland en die hebben we in iets meer dan een halve dag helemaal gehad. Onderweg nog even gestopt bij een watervalletje en daar even een duik genomen. En verder heel veel gezwaaid en ‘hello' geroepen naar de locaaltjes (vooral de kinderen). Wat zijn ze hier vriendelijk en vrolijk!!

Onderweg nog bij een ander resort wat gegeten en daar hebben we onze nieuwe beste vriend Frans leren kennen. Frans is een gepensioneerde man die hier al 6,5 jaar woont met zijn Filippijnse vrouw en haar dochter van 8.

Vandaag zijn we weer even met de motor hier naar de stad gegaan om te proberen om tickets te boeken (want we hebben nl. besloten morgen hier weer weg te gaan). En daar kwamen we Frans weer tegen!! Frans was zo vriendelijk om ons in de stromende regen met zijn auto naar het reisbureautje te brengen (die we zonder zijn hulp nooit hadden gevonden!)! En hij heeft ons een hoop geld bespaard! Dus vandaar: Frans is onze nieuwe beste vriend (tot morgen:-).

Aangezien we Siquijor dus alweer gezien hebben, vertrekken we morgenochtend met de boot van 5.30 uur (ja, echt waar!!) naar Dumaguete, daar met het vliegtuig naar Manilla en dan het vliegtuig naar Boracay. En dat schijnt echt HET paradijs te zijn! Dus als dat waar is, doen we dan helemaal niets meer!!

Om kosten te besparen hebben we maar besloten niet met de walvishaaien te gaan zwemmen. Anders blijven we heen en weer reizen (en het is hier allemaal niet heel goedkoop) en niemand kan zekerheid geven dat de walvishaaien er echt zijn. Waarschijnlijk krijgen we hier spijt van, maar dan gaan we toch gewoon naar Mexico (waar het ook kan;-).

We houden jullie op de hoogte!

KUS

wim

Hoi backpackers,

Wel balen dat het slecht weer is, en dan nu deze periode, heel ongebruikelijk.
Boracay is prachtig, vriend van me uit Roosendaal is daar wel eens geweest, paradijs.
Blijf lekker daar en hopen dat het mooi weer is.

Ik moet weer verder hier, tis druk, zaken gaan heel goed
Liefs xxxx

Coby

Jammer de regen
En knap dat jullie ook op je cetjes letten xxx Ma

TanTan

Ja jullie zijn over de helft, wat gaat de tijd toch snel. Prachtig die foto`s en wat een belevenissen allemaal.
Geniet maar fijn van alles om je heen.
dikke knuffel.

Ton

het zijn allemaal mooie plaatjes hoor en nog heel veel plezier daar.