Simon-Audrey.reismee.nl

Kuala Lumpur: speed sightseeing

Vandaag weer een druk dagje achter de rug. Na een slechte nacht van weinig slaap (ondanks de vermoeidheid) zijn we de dag natuurlijk begonnen bij de Starbucks.

We hebben een taxi gepakt naar de Petronas Twin Towers, super om eens in het echt te zien. We zijn er niet in geweest want dan moet je om een uur of 7 in een rij gaan staan van 2 uur en dat gaan wij dus mooi niet doen!! Door het winkelcentrum gelopen naar de andere kant van de Towers en daar weer een Starbucks gepakt :-). Rondje door het park daar gelopen en de Towers van alle kanten op de foto gezet.

Toen wilden we eigenlijk naar de Menara Tower gaan (die met zijn 421 meter minder hoog is dan de Twin Towers maar doordat deze op een berg/heuvel staat toch hoger is) maar besloten een taxi te regelen die ons in high speed langs alle hoogtepunten reed.

We begonnen met de Batu Caves. De Batu Caves is een grottencomplex in kalksteenkliffen. De grot is een heiligdom en geweid aan de hindoegod Heer Murugan. Eerst fijn 272 treden omhoog. De trap zat vol met apen, dus wel even opletten dat ze niets uit onze tassen jatten! Daar door de hoofdgrot gelopen en toen weer fijn naar beneden (in die hitte).

Toen naar King's Palace. Daar sta je voor een hek met een enorm paleis erachter en een paar guards er voor. Terwijl we daar stonden, kwam toevallig net de sultan aan (king, sultan, huh, volgens mij laten wij ons ook alles wijs maken;-) met 6 auto's en veel politie.

Vervolgens naar een of ander memorial beeld (sorry, we kunnen niet alles onthouden;-).

Weer in de taxi en hup, naar The National Mosque. Hier mocht ik een prachtig paars gewaad aan. Binnen geloerd, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik de moskee in Caïro mooier vond...

Daarna naar Merdeka Square, het onafhankelijkheidsplein. Hier is 31 augustus 1957 de Maleisische vlag gehesen, de dag dat Maleisië onafhankelijk werd. Hier ligt een groot grasveld waar vroeger cricket gespeeld.

En last but not least: Menara tower. Erg mooi uitzicht over de Twin Towers en KL!!! Gelukkig was het helder en hadden we een goed uitzicht.

Vanavond hebben we gegeten in Jalan Alor, een straat vlakbij ons hotel waar alleen maar eettentjes zitten en daar hebben we heeeeerlijk gegeten. Uiteraard de dag afgesloten bij de Starbucks :-0

Was een leuke, drukke dag: KL, been there, done that... X