Simon-Audrey.reismee.nl

Kuala Lumpur --> Taman Negara

Om 6 uur gaat ons wekkertje al… We pakken onze spullen en checken uit. We pakken een taxi richting het Mandarin Pacific Hotel bij Petaling Street waar een NKS bureau zit. Hier kunnen we vanaf 07.30 uur de bus- en boottickets naar Taman Negara kopen.

Eenmaal de tickets gekocht is het nog een uur wachten op de bus.

Na 3 uur in een mini-van schudden, komen we aan in Jerantut. Hier weer 1,5 uur zitten wachten op de volgende bus die ons naar de boot brengt.

De boot is een prauw, je zit met z’n 2-en naast elkaar en dat zo een rij of 10. De tassen voorop (ze zijn er gelukkig niet vanaf gevallen!!) en gaan.

We hebben een 3 uur durende prachtige tocht gehad (de tocht gaat 60 km over de Sungai Tembeling langs de Oran Aslidorpen), alleen jammer dat we op houten planken zaten. Dus na een half uur was de lol er wel vanaf!!!

Om 18.00 uur kwamen we eindelijk aan in Kuala Tahan.

Eerst naar boven klauteren door het mulle zand (Siem 2 x om beide tassen naar boven te sjouwen) en toen naar ons resort: Woodland Resort. Maar dit bleek aan de andere kant van het dorp te zitten. Dus weer een stuk door het zand.

Onderweg al een eekhoorn gezien (dood langs de kant van de weg;-) en een enorme 1000 poot (plat gereden;-).

We hebben een leuk huisje (volgens mij zijn we ook de enige gasten) bij het zwembad (alleen jammer dat het zwembad buiten gebruik is).

Taman Negara is het oudste en grootste nationale park van Maleisië. Je kan hier allerlei tochten boeken maar je moet wel betalen voor je camera. Als je dit niet doet riskeer je een flinke boete.

We zijn ’s-avonds gaan eten bij een floating restaurant Mama Chop. Was best lekker, maar als toetje de pannenkoek met banaan en honing was het hoogtepunt!

Op tijd naar bed want we waren na zo’n dag reizen weer helemaal stuk.

X