Simon-Audrey.reismee.nl

Taman Negara: night jungle walk

Gisteravond de night jungle walk gedaan. 1,5 uur met een gids door het regenwoud. Super leuk!

We hebben vooral insecten gezien: wandelende takken, krekels, spinnen, duizendpoot, motten, hele grote mieren, termieten en als hoogtepunt: een tapir!!!

We hebben eigenlijk dezelfde route gelopen die we 's-morgens zelf hadden gelopen, het grappige is dat we toen al deze dieren niet hebben gespot!!

We kwamen al redelijk snel krekels tegen en Siem spotte het vel van een Cobra. Die had de gids zelf niet gezien, helaas hebben we de cobra zelf niet gezien!!

Toen liet hij wat 'kleine' spinnen zien (ik vind een spin van een paar centimeter behoorlijk groot), toen de gids vertelde dat ze springen, stond Autje ineens achteraan!! :-0

We hebben veel wandelende takken gezien (wat verschillende soorten) en een hele kolonie met enorme mieren, die krengen zijn wel 2 cm groot!! Daar kan geen mieren lokdoosje tegenop...

Toen de gids ons allemaal bij elkaar riep scheen hij op een boom en zagen we nog net een E-NOR-ME spin weg schieten, nog groter dan een hand!! Gadver de gadver!!!

We hebben nog een hele grote duizendpoot gezien en een termietenhoop. Bij een uitkijkpunt zagen we de ogen van een lazy monkey oplichten, ik weet niet precies wat voor aap het is maar volgens de gids zijn deze dus heel lui en komen alleen 's-nachts tot leven.

Leuk om allemaal eens te zien maar toen we terug liepen naar de boot en Siem nog even een paar biertjes to go wilde halen bij het Mutiara Resort, stond daar dus een tapir bij het restaurant. Wat zijn die beesten groot!!! Ik heb ze wel eens in de dierentuin gezien, maar die zijn een stuk kleiner.

Wat te gek om zo'n beest in het wild tegen te komen. De mensen van het restaurant moesten er moeite voor doen om er voor te zorgen dat hij niet naar binnen liep (misschien had ie ook trek in een biertje:-).

Al met al een leuke avond!!!

Vandaag een beetje relaxed gedaan en straks gaan we rapids shooting.

Morgen vertrekken we naar Cameron Highlands.

XX