Simon-Audrey.reismee.nl

Taman Negara --> Cameron Highlands

Hallo allemaal, Gistermiddag rapids shooting gedaan, dat was lachen!!!

We waren maar met z'n 2-en, maar dat vinden we altijd wel lekker. Het bootje ging lekker hard en zoals voorspeld: we werden drijfnat. Nu waren we al nat omdat het rond 3-en was gaan regenen, dus de halve rivier over ons heen maakte ook niet meer uit ;-)

Terwijl we lekker hard over het water gingen stond er een man vanuit het National Park (Taman Negara betekent gewoon National Park) te schreeuwen, onze bootsman was niet onder de indruk en wees gewoon een kant op. Siem was er niet gerust op en op de terugweg stond hij er nog.

Op verzoek van Siem zijn we gestopt en hebben hem, zijn vrouw en kind van 4 opgepikt. Bleek dus dat ze een hike aan het doen waren maar door de regen de paden weg waren of niet meer te beklimmen door de modder. Ze waren dus verdwaald en erg blij dat wij ze opgepikt hebben!!

Wij hebben ook altijd wat (2 jaar geleden ook al schipbreukelingen opgepikt tijdens onze helse bootreis naar Coron in de Filipijnen)...

Gelukkig was het wel snel weer droog! In ons hotel even lekker een douche gepakt en 's-avonds het bootje naar de overkant gepakt en echt heerlijk gegeten bij het Mutiara Resort (helaas de tapir niet meer gezien). Uiteraard met een heerlijk biertje erbij en ik met een lekkere verse jus!

En meteen de bus geregeld voor vandaag naar Cameron Highlands.

Vanmorgen dus om 10 uur eerst de mini-van naar Jerantut (super ongezellige stad). De mini-van deed er 1,5 uur over en beviel toch iets beter dan 3 uur op een houten plank zitten op een bootje (ondanks de prachtige omgeving).

In Jerantut een uurtje gewacht op onze volgende mini-van richting Tanah Rata in de Cameron Highlands. We waren de enige 2 in het busje waar plaats is voor 9, ik heb geloof ik nog nooit zo comfortabel gereisd, alleen jammer dat het een bizarre route was!! Na 3 uur rijden zat mijn bh omgedraaid van de bochten en mijn string onder m'n oren van de kuilen en heuvels ;-)).

Nu dus in de stad Tanah Rata in Camaron Highlands na weer een aardige dag bussen. We hebben al een klein glimpje opgevangen van de theevelden. We kwamen rond half 4 aan en het regende weer behoorlijk. Het regent toch steeds rond dezelfde tijd maar het blijft wel warm, dus het is net een warme douche.

Hoewel het hier over het algemeen 10 graden koeler is, is het nog steeds lekker. Het is wel grappig om te zien dat de Maleisiërs met handschoenen en zelfs oorwarmers lopen! Je ziet hier de heuvels enorm in de mist liggen.

Gelukkig hebben ze hier weer een Starbucks, na 3 dagen geen koffie was dat het eerste wat we hebben gedaan: KOFFIIIEEEEEE!!! :-0 Ook hebben we even een snel hapje gedaan bij een Nederlandse tent. Gewoon wel lokaal eten, maar het was het eerste wat we tegen kwamen. Je kan hier zelfs frikandellen bestellen!! De eigenaar heeft een tijd in Nederland gewoond en heeft zijn hele zaak dus oranje met vlaggen van PSV (niet eens Feyenoord!!).

Net hebben we eindelijk de Durian geproefd: GADVERREDAMME!!!! Echt onwijs smerig. Deze vrucht is op veel plekken verboden omdat deze zo stinkt. Nou, wij kunnen je vertellen: hij smaakt zoals ie ruikt!! :-(

Morgen hebben we de hele dag een tour, dan hebben we meteen alle hoogtepunten gehad hier ;-). Morgen dus meer.

Dikke kus allemaal.