Simon-Audrey.reismee.nl

Cameron Highlands

Hallo lieve mensen, Gisteravond hebben we nog heerlijk Indiaas gegeten, blijft toch errug lekker!!

Eenmaal op bed hebben we niet best geslapen. We logeren bij het Planters Hotel, prima hotel, mooie (kleine) kamer en badkamer, maar een beetje prijzig (de prijzen schijnen hier in het weekend omhoog te gaan). Het Planters Hotel ligt dus langs een drukke weg en het was zo'n herrie dat zelfs oordoppen niet hielpen!!

Vanmorgen zaten we om 8 uur klaar om te ontbijten bij de Starbucks want om kwart voor 9 begon onze full day tour. We hadden een actieve dag voor de boeg, dus konden wel een goed bodempje gebruiken.

We werden opgepikt door een 4x4 en scheurden eerst ruim een uur naar de plaats waar een hike zou beginnen.

We zouden dus 2 a 3 uur mogen lopen door het regenwoud op zoek naar de rafflesia (dit regenwoud is trouwens een secundary regenwoud, was helemaal gekapt). Het begon al meteen heftig naar beneden en het was lekker glad van de regen. Sommige stukken waren best zwaar (naar boven klauteren en weer naar beneden glijden), maar zooooo leuk!!!

Na een uur en een kwartier vonden we em dan: de rafflesia. Dit is de grootste bloem die er bestaat (eigenlijk is het niet eens een echte bloem, maar een schimmel zoals een champignon), deze groeit 18 maanden en gaat dan 7 dagen bloeien. De eerste dag stinkt ie ontzettend (volgens onze gids is het een soort lijkenlucht). Wij zagen em op z'n 2e bloeidag, bijna een meter doorsnee.

De rafflesia komt alleen voor in Indonesië, Borneo en zo'n 25 jaar geleden hebben ze em hier ontdekt. Wetenschappers weten nog steeds niet hoe dat ding ontstaat, dus het is altijd zoeken waar er een is (meestal weten de aborigine bewoners dit, er was er dan ook mee van een dorp in de buurt om ons de weg te wijzen (op zijn kaplaarzen en t-shirt met hakenkruis erop).

Daarna weer 1 uur en een kwartier terug hiken. Eenmaal weer bij de auto, kregen we nog een plowpipe demonstratie van de aborigine en mochten we het zelf ook proberen (de aborigine jagen nog steeds zo op zo'n beetje alles wat beweegt). Geen bullseye, maar we schoten beide raak.

Tussendoort nog effe lunchen, weer Indiaas!! Maar echt heerlijk!! We zijn bij deze verslaafd aan Indian food!!

Daarna de Gunung Brinchang op, de hoogste berg in de regio (6.666 ft.) en daar een wandeling (glijden, klimmen en klauteren) door het mossy forenst. Dit bos is helemaal begroeid met mos, het lijkt of je loopt over een matrasje en is 1.2 miljoen jaar oud. Prachtig om te zien en ik verwachtte ieder moment Frodo achter een boom vandaan komen, sprookjesachtig!!

Toen nog een stop bij BOH (Best Of Highlands), de theeplantage. De eigenaren zijn gek genoeg Ieren en de theeplanten die er staan zijn klein maar toch al 84 jaar oud. Prachtig!! Waar je keek theevelden, heel mooi!! Daar van een heeeeeeerlijk kopje thee genoten met een koekje erbij (volgens Siem het lekkerste koekje wat hij ooit had gegeten)!

En als laatste bij een strawberry farm de lekkerste aardbeien milkshake EVER gedronken!!!

Op weg de berg af stond er file naar beneden, maar daar trok onze chauffeur zich niets van aan!! Gewoon als spookrijder heel hard toeterend naar beneden scheuren en als er een tegenligger was, schoot hij gewoon even aan de kant tussen de andere auto's in. We hebben een weg die normaal met deze file 2 uur zou duren, nu in 5 minuten afgelegd!!!!

Wat een leuke dag!!!! Moe maar voldaan! Net even een douche gepakt en zo even eten (misschien wel weer Indiaas;-).

X van ons!