Simon-Audrey.reismee.nl

Cameron Highlands --> Penang

Vanmorgen om kwart over 5 ons bedje uit om de bus van 6 uur van Cameron Highlands te pakken naar Penang. Nog even de nachtportier wakker gemaakt om de deur te openen voor ons (en die bleek gewoon open te zijn;-). We stonden keurig klaar maar toen bleek dat ie om 7 uur vertrok ;-0. Au en Siem in de vakantiestand, denk ik.

Het was zo'n 4 uur met de bus en ook dat begon al goed: de chauffeur kreeg zijn achterklep niet open. Er zat iets van een rugzak tussen. Dus toen maar onze tassen op de bijrijdersstoel en verder niet ons probleem.

We werden afgezet in Georgetown. Hier hebben we weer een taxi gepakt naar Batu Feringgi, dit was zo'n half uur rijden. Eenmaal bij het strand aangekomen eerst maar even wat gaan drinken en ik ben op zoek gegaan naar een plekkie om te overnachten, het is Ali's Guesthouse geworden. Super basic en niet veel bijzonders maar wel aan het strand.

Voorlopig is de planning hier 2 nachten te blijven. Er is op dit eiland genoeg te doen, maar waarschijnlijk gaan wij niks doen! Het strand is niet bijzonder, maar wel lekker om even te relaxen.

Vanavond naar de night market geweest en hier een beetje over heen gebanjerd. Halverwege kwamen we een food court tegen en we hebben hier weer zo lekker gegeten!!! Simon natuurlijk weer Indian en ik heb eindelijk de satay op, da's echt saté zoals ie overal zou moeten zijn: heerlijk!!

Een food court is gewoon een pleintje, in het midden staan allemaal genummerde tafels en er omheen allerlei eettentjes (van Indiaas, Chinees, Maleisisch tot kebab, satay en Italiaans). Je besteld ergens wat te eten (of bij meerdere tentjes), noemt je tafelnummer, ze schrijven je bestelling en tafelnummer op een lijst en als het klaar is komen ze het brengen.

Super goed systeem, waarom hebben we dit in Nederland niet!?!?

Verder weinig te melden.

XX allemaal