Simon-Audrey.reismee.nl

Krabi: 4 islands tour

Vandaag de 4 islands tour gedaan... Wij en nog 600 andere toeristen!!!!!

We werden opgehaald door een super de luxe busje om ons naar de pier te brengen. De bestuurder had ons alleen een verkeerde sticker gegeven dus we zaten bijna op de Ferry naar Koh Lanta (ze werken hier met stickers: je boekt waar je heen wilt, krijgt een sticker op je borst geplakt en aan de hand daarvan wijzen ze je op welke boot je moet stappen, super simpel systeem maar het gaat altijd goed, tot vanmorgen dus....). Gelukkig kwamen we er zelf achter, anders hadden we fijn een dag te vroeg op de boot naar Koh Lanta gezeten zonder onze bagage ;-)

Dus we zijn op de (juiste) speedboot gestapt (wij en nog 20 luidruchtige Chinezen) en hebben 4 eilanden bezocht: Phra Nang Beach, Chicken eiland, Tup eiland en Poda eiland. Niet heel spectaculair maar leuke eilanden om even te snorkelen en zwemmen.

Op Phra Nang Beach waren ze aan het klimmen en daar lagen allemaal longtail boten waar je eten en drinken kon halen. Daarna dus Chicken eiland (de namen komen bijna altijd van de vormen van de rotsen maar ik zag er eerder een kameel in dan een chicken). Hier hebben we gesnorkeld. Altijd leuk om de Chineesjes te zien rond spartellen met een reddingsvest aan ;-) Op Tup eiland hebben we geluncht (gewoon in de rij staan!!!!) en op Poda eiland wat gedronken.

Het was vooral héél erg druk op alle eilanden. Het was vooral file zwemmen en lopen... Wat een verschil met de rust die op ons resort heerst!!!!!

Maar we hebben een heerlijke dag gehad. Ons hoogtepunt was eigenlijk nog om op de speedboot te zitten (met z'n 3 keer 250 pk motoren), wat ging dat ding hard!!!!

Morgen volgende locatie!!

Xxxx