Simon-Audrey.reismee.nl

Krabi --> Koh Lanta

Zo, allemaal weer bijgekomen van de feestdagen? Wij in ieder geval wel, we hebben er lekker weinig van meegekregen ;-)

Vanmorgen om half 10 vertrokken van ons resort richting de ferry die ons naar Koh Lanta bracht. G-sus, wat zat die ferry vol!!! Maar we hebben behoorlijk comfortabel met onze rug tegen een berg tassen kunnen zitten en hebben genoten van een 2 uur durend vaartochtje (in de brandende zon).

Op Koh Lanta aangekomen de gebruikelijke chaos van ongeduldige reizigers die dringen om als 1e de ferry af te kunnen en die hun tassen tussen de stapel uit rukken (terwijl als je 5 minuten geduld hebt, de bemanning deze voor je op de kant legt (gooit) en je zo je tas kunt pakken!!) en Thai die aan je trekken of je een taxi of tuk tuk wilt. We zijn eerst even lekker neergeploft bij het 1e tentje wat we zagen om lekker even wat te drinken.

Toen de grootste drukte voorbij was hebben we een tuk tuk genomen. We hadden al via internet een huisje gereserveerd bij Baan Tu. De tuk tuk dame had geen idee waar het zat en is op goed geluk een stuk gaan rijden (met haar kind van 6 achterop haar scooter die de hele tijd zei Baan Tuuuuuuuuu, Baan Tuuuuuuuu;-). Na een paar keer vragen heeft ze Baan Tu(uuuuuuuu) gebeld, reed weer terug en zette ons ergens langs de kant van de weg af met de mededeling dat we werden opgehaald. Gelukkig was dat ook zo. Toen we haar toch 100 Baht voor de moeite gaven was ze ineens niet meer zo aardig, griste het geld uit Simon's hand en reed weg zonder nog iets te zeggen.... Aparte mensen af en toe....

Eenmaal bij Baan Tu(uuuuuuu) bleek dat we een enorm huisje hebben (8 x 12 meter) met een grote veranda en achter nog een balkon. Een erg mooi huisje, het ligt alleen 600 km van het strand af (weten jullie trouwens dat ik af en toe een beetje kan overdrijven??? Het zijn er 'maar' 60;-).

We zijn meteen weer met de tuk tuk van de eigenaar naar het centrum gereden om daar een scooter te huren. De bestuurder van de tuk tuk was trouwens zijn zoon van 10!!!!!!!! Dat was echt de jongste chauffeur die we ooit gehad hebben!!! Zelfs de Thai keken er raar van op!! En wij voelden ons een beetje lullig als lange Nederlanders door zo'n jong ventje te worden rondgereden... Het ventje is trouwens de enige die een beetje Engels spreekt en regelt het allemaal wel even!

De scooter gehaald en meteen lekker een stuk gaan rijden. Richting Old Town, daar wat gedronken en onderweg nog een enorme slang op de weg gezien.

Nu weer in het centrum om wat te eten (Siempie weer lekker een Singha en ik een orange lassi erbij;-).

Morgen willen we toch op zoek naar een ander resort. Dus dan gaan we even scooteren langs de strand resorts en kijken of er toch nog iets betaalbaars vrij is wat niet op internet stond.

Voorlopig ziet Koh Lanta er wel goed uit, rustig maar je kan ook de drukte op zoeken, heerlijk!!!

Margot, onwijs veel plezier vanavond!!! En Agnes en Macha: alvast fijne vakantie!!!!

XX

Ps: muggen zijn echt heel stom!!!