Simon-Audrey.reismee.nl

Koh Lanta

Vandaag hebben we weer eens sokken en schoenen aangetrokken (wat best even wennen was na lange tijd alleen slippers) en zijn weer even 2 uur actief geweest. We zijn naar de Mai Kaew Caves geweest.

Met een gids en nog een Noors meisje een half uur door het oerwoud, grot in voor een uur een weer een half uur terug.

Ik heb even wat angsten (de enige 2 die ik heb) het hoofd moeten bieden: kleine ruimtes en spinnen!! Maar het was super leuk!!!!!

Het lopen naar de grot was al weer intensief en leuk!! Wederom door beekjes en kleine watervallen geklauterd, over en onder boomstronken door klimmen en proberen niet uit te glijden. Eenmaal even uitblazen en toen door een kleine spleet naar binnen.

De gids vertelde van te voren al dat er spinnen zaten en eenmaal binnen zagen we al aardig wat oogjes oplichten in het licht van onze hoofdlampen..... Brrrrrrr!!!! Ook zagen we een rups, kakkerlakken en veel vleermuizen.

In de grot was het ook weer aardig klimmen en klauteren en ons door nauwe ruimtes wringen... Onwijs leuk!!!! Hier en daar waren trappen gemaakt van bamboo en af en toe pakte ik me vast terwijl ik mn hand wel angstig dicht bij een aardig grote spin zette! Bij de uitgang heb ik écht even op mijn tanden moeten bijten: tijgeren door een kleine ruimte van (maar) ong. een meter lang....

Daarna weer een half uur terug lopen. Dit was een andere route dan heen, deze ging aardig berg afwaarts en ging door de rubberbomen. Aan alle bomen hingen bakjes waar het rubber in wordt opgevangen, nu nog wit maar na een maand wordt het zwart. Wij liepen op onze loopschoenen en de gids natuurlijk gewoon net zo makkelijk op zijn slippertjes....

Vanmiddag zijn we naar een rotsvrij strand gereden en hebben daar even gezwommen en op ons handdoekje op het strand gelegen. Heeeeeeerlijk!

Vanavond hadden we gereserveerd (nog nooit meegemaakt dat het nodig is te reserveren bij een restaurant in Azië!) bij Red Snapper. Dat is een van de top 5 beste restaurants van Koh Lanta (en er zitten hier nogal wat restaurants!!). De eigenaresse is een Nederlandse. Heerlijk gegeten daar!!

Voor morgen een tour geboekt, dus we gaan weer een dagje aan sightseeing doen en een beetje zwemmen en snorkelen.

Morgen meer.

XX