Simon-Audrey.reismee.nl

Koh Lanta: Koh Phi Phi tour

Goedemorgen mensen,

Gister zijn we weer een dagje met de speedboat weg geweest. Dit keer naar de Koh Phi Phi eilanden.

We begonnen bij Phi Phi Lay, het strand waar de film The Beach is opgenomen. Het was waarschijnlijk toen Leonardo daar rond liep iets rustiger... Wat een drukte, maar wel een heel mooi eilandje. In de film ziet het er toch wel iets anders uit en waar het huis in de film was, was nu een toilet ;-))

Daarna bij Monkey Island gesnorkeld. Wederom weinig te zien, maar snorkelen is altijd leuk (zeker met een GoPro, die foto's krijg ik alleen steeds niet geplaatst, dus die volgen later).

Toen naar Bamboo Island waar we de lunch hebben gebruikt (weer koude rijst en koude kip), dat was echt een super mooi eiland!! Wit strand, Filipijnen waardig!!!

Op weg naar Phi Phi Don (hèt toeristische eiland) nog langs wat rotsen gevaren waar apen zouden zitten, maar die hadden net happy hour aan de andere kant van het eiland, denk ik. Volgens de gids is 'not every day same same'...

Daarna aangemeerd bij Phi Phi Don en verrassend genoeg vonden we dit een leuk eiland (wij hadden een beetje in gedachten dat dit net zo'n verschrikkelijk toeristisch eiland zou zijn als Koh Samui, incl. dronken mensen, maar dat viel dus mee)!! Misschien een volgende keer toch maar eens naar toe gaan... Hier een stukje gelopen en een biertje en cocktail gedronken.

Daarna weer met de speedboat terug. Het lijkt alsof zo'n boot door het water glijdt, maar in werkelijkheid kunnen golven aardige klappen geven en lijkt het soms alsof je een stenen muur raakt. Èèn flinke golf kwam nogal onverwachts en ik vloog echt bijna een halve meter de lucht in (met m'n beentjes nog keurig in de zithouding;-) om daarna weer hard (en oncharmant) op m'n kont te landen...

Gisteravond na het eten kwam Siem er na 20 meter lopen achter dat hij zijn slippers verkeerd om aan had.... Vandaar dat ze niet lekker zaten (en nee, hij was niet dronken!!).

En het blijft toch opvallen dat het iedere keer Duitsers zijn die met een jong Thais vrouwtje aan hun arm lopen! Het huisje tegenover ons is de afgelopen week al drie keer bezet door een Duitser met een Thais meisje... Het is zelfs zo dat het Thaise vrouwtje die weer daar naast logeerde (met haar Duitse 'husband') de halve nacht wakker had gelegen van het net iets te hard roepen 'i love you, i love you' (ik denk dat ik wel kan raden wat ze aan het doen waren)...

Vanmorgen van mijn laatste massage genoten, voorlopig zit dat er weer even niet meer in :-( De dagelijkse massage is ook wel nodig: ons matras is zo verschrikkelijk hard, dat we iedere ochtend met pijn in ons lichaam wakker worden!!

Vanmorgen een hotel geboekt in KL. Vanavond ons scootertje inleveren en morgenochtend is het weer voorbij met het chillen aan het strand en kunnen we nog even 1,5 dag genieten van de stadse drukte in KL.

XX