Simon-Audrey.reismee.nl

Koh Lanta --> Kuala Lumpur

Vanmorgen zaten we keurig op tijd klaar om opgehaald te worden door de taxi richting de pier om kwart over 7. De ferry vertrok om half 9 richting Krabi. Het was weer 2 uur varen en eenmaal bij Krabi aangekomen (maar eerst weer 2 stops onderweg gemaakt om meer mensen op te pikken en af te zetten, longtail aan de ferry vast maken en overstappen maar;-) een mini-van gepakt richting het vliegveld. Omdat we nog tijd hadden heeft deze ons eerst afgezet in Krabi-Town zodat we eerst nog wat konden eten.

Uiteraard had de vlucht meteen al vertraging en hebben we van 12.00 u tot 15.00 u een beetje gehangen op het vliegveld. Eenmaal weer op KL geland met de taxi naar het hotel. We verblijven dit keer in het Radius International Hotel.

Het vliegveld ligt zo'n 70 km van KL af, dus we hebben nog een tijdje in de taxi gezeten, onderweg hadden we ook nog file (iedere avond tot een uur of 9 staat bijna heel KL vast).

Onze chauffeur was een leuke vent en sprak onwijs goed Engels. Het valt ons echt op dat ze hier in Maleisië zo veel beter Engels spreken dan in Thailand!!

Onderweg vertelde hij over de palmbomen: ze kappen het oerwoud weg om palmbomen te plaatsen, van de vrucht die hier in hangt maken ze palmolie (voor koken e.d.). De vruchten worden na zonsondergang geplukt en de lui die dit doen moeten ERG uitkijken voor slangen (slangen zijn goed, want die eten de muizen en ratten op die anders de vruchten opeten). De mensen die op de rubberplantages werken, doen dit net na zonsopkomst en die moeten weer heel erg oppassen voor tijgers... Als ze bukken lijken ze op kleine dieren en het schijnt geregeld voor te komen dat er iemand door een tijger wordt gepakt.

De man had hele verhalen over de oorlog, Kuala Lumpur, zijn familie en wat zijn drie kinderen voor werk doen.... Gelukkig was hij al 20 jaar taxichauffeur en wist de file behoorlijk te ontwijken (voor ons gevoel hebben we half KL gezien). Uiteindelijk kwamen we om 20.00 u eindelijk aan bij ons hotel, weer een lang dagje!

Bij aankomst in ons hotel meteen de tassen gedropt en als een speer naar de Starbucks.... Goh, wat hebben we een goede bak koffie gemist!!!! ;-)

Daarna in een streep door naar Jalan Alor om te eten, lekker satay!!!!

We merken trouwens goed dat de luchtvochtigheid hier een stuk hoger is dan in Thailand.

Morgen laatste dag en dan weer lekker naar huis!

XX