Simon-Audrey.reismee.nl

Alajuela

Gister middag na de lunch bij Rancho El Corral zijn we nog even suf door een Botanic Garden gelopen. Allerlei orchideeën en papegaaien gezien. Niet heel bijzonder, maar wel grappig. Toen even gerelaxt en 's-avonds wilden we bij El Fiesta De Maïs eten (schijnt hier een héél bekend restaurant te zijn) maar al aardig op weg bedachten we dat we eigenlijk niet wisten hoe ver het lopen was, dus maar terug gelopen en weer bij Rancho El Corral gegeten (door Peter ook wel Ranzige Koraal genoemd, ondanks dat het eten echt heerlijk is). Maar goed ook dat we niet bij de Mais tent hebben gegeten, want ondanks dat het hier beroemd is, is het niet te vreten en ook nog een behoorlijk stuk lopen!!

Vanmorgen om 8 uur werd onze auto gebracht. Na het betalen en het checken van de auto meteen op pad. We zijn naar de Poas vulkaan gereden. Een rit van 5 kwartier bergje op, meteen een goede rit om er even in te komen. De Poas vulkaan was prachtig en bij de krater kon je helemaal de Caribische zee zien......... Als het helder had geweest!!!! Dat was het dus niet!! Het enige wat wij zagen na een stuk lopen was een enorm dik pak mist en het was er koud en nat.... Haha, wat een grap! Daarna nog een flinke wandeling berg op naar een lagune, de mist daar was net zo prachtig als bij de krater ;-).

Een stuk bergje af en even gestopt om een bak fresas (aardbeien) te halen en die heerlijk op onze laadbak in de zon opgegeten.

Toen zijn we naar de La Paz watervallen gereden. Super tof!! Eerst tig verschillende vlinders gespot, weer papagaaien en meteen de kolibrie ook gezien. De watervallen waren indrukwekkend!

Daarna weer 5 kwartier terug rijden, maar dit keer stuurde Google Maps ons via een andere weg, een met nogal veel gaten er in. Dus we moesten even opletten! Maar Siem had het helemaal naar zijn zin, lekker een beetje door de bergen crossen!!

Net weer bij (jaja) Ranzige Koraal gegeten. Heerlijk eten daar!

Morgen rijden we richting Quepos! Zin in, lekker richting het strand.

Costa Rica bevalt tot nu toe goed, we vinden het hier SUPER!!!!!!!

X

karlien

Jammer van de mist maar gelukkig schrijf je er heel leuk over. Ben blij dat jullie het naar je zin hebben. Xxx

Sjonnie

Haha, klnkt goed en onthoud: een slechte generale geeft een perfecte uitvoering! Have fun!

Wout

Simon, volgend jaar de dakar rally meedoen ??

Teun en Astrid

Zo te lezen een prachtige natuur daar. Er moet ook een heel klein knalgroen kikkertje met oranje vingerdopjes aan het eind van de pootjes zitten, goed zoeken hoor.