Manuel Antonio

Vandaag weer een leuk dagje achter de rug...

Vanmorgen weer op tijd aan het ontbijt en daarna even lekker rustig aan gedaan. We werden om 10.30 uur opgehaald door Fred, de gids die ons en een Amerikaans stel door het National Parc zou begeleiden. Bij de ingang werden de tassen gecontroleerd door de politie op alcohol en aanstekers.

Eenmaal binnen werd meteen de red eye frog gespot door Fred. Daarna nog 2 andere soorten kikkers. Niet veel later meteen al de tweetenige luiaard gespot, wat een schattige beestjes zijn dat!! Ze komen maar 1 x per week naar beneden om hun behoefte te doen, zijn zo traag omdat hun spijsvertering heel langzaam gaat en de glimlach schijnt te zijn omdat ze ook bladeren eten die familie zijn van marihuana...

Daarna nog 2 x de drietenige luiaard gezien, brulapen (en gehoord), een bull frog (die best groot is), wasberen, spidermonkeys, Jezus Christ lizard (kan over water lopen), land krabben, een kolonie mieren die druk met blaadjes aan het sjouwen waren, een wandelende tak en een toekan! Aardige score dus. En ze staan allemaal op de foto omdat Fred foto's maakte door zijn telescooplens...

Het park is helemaal niet groot, als je door loopt ben je er met een kwartier door heen en eindig je bij een strand. Naar dit strand waren dus de meeste mensen onderweg (toch anders dan Scheveningen, een strand waar niet gedronken en gerookt mag worden en je eten wordt gejat door de wasberen!!). Wij hebben er, door het spotten van dieren, 2,5 uur over gedaan.

Super tof om al deze dieren te zien!!!

Daarna zijn we gaan lunchen bij El Avion, een restaurant met uitzicht op de zee dat in en om een vliegtuig is gebouwd. Een heerlijke hamburguesa gegeten. Na een duik in ons zwembadje even lekker gedoucht en toen was het alweer tijd voor het avondeten.

We hebben net heerlijk gegeten bij El Lagarto!! Behalve dat we een prachtig uitzicht op de zonsondergang hadden, hebben we er ook heeeeeeerlijk gegeten!!! Alles wordt daar klaar gemaakt op de barbecue en zelfs de tomaat was lekker!!! Aanrader!!