La Fortuna

Vanmorgen weer op tijd op en na een American Breakfast weer op pad. Dit keer zijn we naar de Arenal Vulcan gereden en hebben daar gewandeld. Het was eigenlijk maar 1 route die je kon lopen, maar we hebben ons er toch een paar uur vermaakt. We hebben lekker samen in alle rust gelopen. Het voordeel als je de drukte achter je laat je allerlei geluiden hoort en op die manier zijn we nog aardig wat dieren tegen gekomen (Siem blijkt ook wel een aardige dierenspottert), een aantal vogels, eekhoorns, hagedissen, neusberen en we zagen zelfs een agoeti (lijkt op een hamster maar dan een stuk groter). Het grappige was dat er een stel voor ons een paar mieren stond te fotograferen en achter hen stak de agoeti het pad over... Zij hadden niks door en wij zagen em zo rennen.

Leuke route en we hebben ook nog over een oud lava pad uit 1992 gelopen. Vanaf hier had je een prachtig uitzicht op de vulkaan en het Arenal Lake.

Daarna op ons gemak geluncht en doorgereden naar de Catarata Rio Fortuna, een waterval. Echt wel een grote waterval maar om er te zwemmen mochten we eerst 600 treden naar beneden (vertelde de kassa dame, ik geloof haar, heb ze niet geteld;-). Na een stuk te hebben afgedaald toch maar weer terug naar boven want het leek ons toch verstandiger om onze slippers even te wisselen voor schoenen (lees: Siem vond het verstandiger, ik was te beroerd om terug te lopen maar uiteindelijk toch maar wel gedaan). Vermoeiende afdaling maar wel een hele mooie waterval. Daarna nog even een duik in het water en toen zwom er weer een agoeti voorbij (wel kleiner dan die bij de vulkaan). Na een verfrissende duik weer fijn de treden naar boven...