Simon-Audrey.reismee.nl

Tortuguero

Vanmorgen zijn we al om half 7 vertrokken richting Tortuguero. Een half uurtje onderweg konden we weer keren want de brug waar we overheen moesten was ingestort.... Dus weer terug gereden en met de kompas, die ingebouwd zit in onze auto, weer een beetje de juiste kant op gereden tot we weer op de juiste route van Google Maps zaten (werkt super, je moet alleen even internet hebben om het adres (of zelfs het hotel) in te geven en verder werkt dit op satelliet, brengt je van deur tot deur).

Vandaag was de route minder indrukwekkend en bijna de hele weg was verhard (saaaaaai;-). Het laatste half uur was onverhard en ook meteen met héél veel kuilen en gaten. Simon had het briljante idee dat als hij harder zou rijden, het misschien beter zou gaan.... Niet dus (maar we hebben wel enorm gelachen!)!!

Eenmaal de auto geparkeerd bij Rancho La Pavona (voor 10 dollar per nacht) moesten we nog ruim een uur wachten tot de boot van 1 uur vertrok.

Ondertussen begon het te regenen, hard, harder, hardst!!!!! Precies toen we met onze tassen naar de boot liepen, brak het los, dus we zijn niet helemaal droog overgekomen... Maar het is zo'n 25 graden, dus echt koud is het niet.

De boottrip was weer geweldig! Super mooie omgeving (en we zaten droog). Na bij wat dorpjes wat mensen en pakketten te hebben opgepikt of afgezet waren we na ruim een uur in Tortuguero.

En wat een leuk en relaxed dorpje!!! Helemaal handig is dat ze hier een soort toeristenkantoortje hebben en ze brengen je gratis naar een leuk, betaalbaar hotel/hostel/lodge/cabina. Siem bleef bij de tassen en ik liep met Ruben mee. Onderweg zaten er al 3 rasta's op een bankje een beetje te blowen en die riepen ineens in het Nederlands 'lekker, lekker'.... Hadden ze geleerd van een jongen uit Amsterdam, bleek later, maar sta je toch even raar te kijken (en te lachen) als je dat ineens hoort!!

We zitten bij Hotel Tortuguero Natural. Prima plekje voor 30 dollar per nacht. We hebben vanmiddag verder niets gedaan, beetje rond gelopen (binnen 10 minuten heen en weer) en wat gegeten en gedronken.

Tortuguero ligt tussen een rivier en de Caribische zee en is best smal. De zee mag je niet in, te wild en te veel golven maar ook vanwege de bullsharks. Maar zwemmen hoeft toch niet want het regent geregeld (en behoorlijk hard), dus nat worden we toch wel...

Nu zitten we een beetje te chillen voor onze kamer en hebben ook ineens een huisdier... Vanuit het dorp is een hondje ons gevolgd en die ligt nu als een soort mini waakhondje voor onze deur.

Morgen maar even de omgeving verkennen.

X

Sjonnie

Eiland is echt super! Vraag naar chico, hij woont achter het voetbalveldje en hij verzorgt een enorm gave kanotocht om 5 uur in de morgen door de jungle heen. Bijkomend voordeel is dat hij peddelt! :-)

Margot

Ik liep een beetje achter met lezen dus vandaag ook die van gisteren gelezen en zo ff de foto's bewonderen. Heb je zon agoeti ook op de foto? Tortugiero kennen wij ook als heel nat haha maar supermooi. Leuk om t allemaal weer te zien en te leze. Genieste! Dikke c

Margot

Bij die Chico in de buurt zat toen ook een heel simpel restaurantje de naam was een meisjesnaam geloof ik maar daar hebben wij heerlijke garnalen gegeten. Hoe lang blijven jullie hier?

Frank

Ziet er allemaal heel relaxd uit. Dat boek wat Siem aan het lezen is gaat toch zeker wel over "vissen"?

Frank

+e.... haha