Simon-Audrey.reismee.nl

Puerto Viejo

Eindelijk lekker strand!!! Maar we hebben wel even moeten zoeken...

Vanmorgen om half 5 het wekkertje, spullen pakken en in de stromende regen richting boot. Onderweg naar de boot kwamen we nog een wasbeer tegen. We waren keurig op tijd om kaartjes te kopen en nog een bak koffie te halen. Verrassend genoeg ging de boot 8 minuten te vroeg weg, dat maken we niet vaak mee!

Weer een prachtige bootreisje van een uurtje, we zagen het licht worden en het werd ook nog even droog. Toen we in La Pavona aan kwamen goot het natuurlijk weer en wij en de tassen zijn, ondanks dat we deze in de flightbags hadden gedaan, toch een beetje vochtig geworden.

Bij gebrek aan WiFi konden we geen route ingeven bij Google Maps, maar met behulp van de wegenkaart en een paar keer de juiste richting vragen bij een kruising, zijn we toch (bijna foutloos) op de plaats van bestemming gekomen. Ik stapte trouwens na het vragen van de richting bijna in de verkeerde auto ;-)) Trok de deur open en Siem zag er ineens uit als een oudere breedglimlachende Tico... Dus ondanks dat het pas 7 uur 's-morgens was, toch nog gelachen...

We zijn door Limòn gereden (baggerstad, kan je overslaan), richting Cahuita. Daar even wat gegeten en een rondje gelopen. Dit was eigenlijk onze eindbestemming... Na het rondje besloten dat, ondanks het een heel gezellig en relaxed dorp is, dit niet ons cup of tea is. Toen besloten richting Puerto Viejo de Talamanca te rijden.

Schot in de roos!! Wat een gezellige stad! Je merkt meteen de Caribische invloeden (door de wietlucht hier en daar maar ook vanwege de vele rasta's die hier rondhangen en de muziek). We hebben een kamer genomen bij Agapi voor 2 nachten. Na een rondje meteen besloten hier 4 nachten van te maken. De eigenaresse vroeg trouwens of we hier wonen want ze heeft nog nooit zo'n auto gezien bij buitenlanders.

Lekker zwembadje, aan het strand en er zitten hier 4 luiaards in de bomen In de tuin.

We zitten een stukje van het centrum af dus we hebben, net als vele andere, meteen fietsen gehuurd. Lekker op het fietsje rond banjeren... Heerlijk!

Toen we richting centrum fietsten om wat te gaan drinken hing hier meteen om de hoek een luiaard in de boom. Op ooghoogte, we zouden em zo aan kunnen raken (wat een Amerikaans grietje ook deed, zo STOM, wilde dieren raak je niet aan!!!!!!). Hij was op zijn gemak onderweg naar boven. Wat ge-wel-dig om zo'n schattig dier van dichtbij te zien!! Ik heb wel 60 foto's geschoten.

Morgen gaan we eens fijn niets doen (we gaan zelf eens de luiaard uithangen), waarschijnlijk van het strand naar het zwembad lopen. Misschien gaan we nog een dagje surflessen nemen en naar een Sloth Sanctuary, maar misschien ook niet.

Relax man!! X

Frank

Hoi, hoi

Karlien

Dat klinkt heerlijk, zeg! Fijn dat het gestopt i smet regenen en nu lekker luieren! Mag ik ook? xxxxxx

Sjonnie

Imperial TIme!!!!!

Margot

Ook van die kleine fietsers? Geniet lekker van de zon !