Simon-Audrey.reismee.nl

Tamarindo

Hallo lieve mensen,

Ondertussen zijn we weer verkast. Puerto Viejo was een heerlijk plaatsje, maar we wilden toch verder. Aangezien we toch een auto tot onze beschikking hebben.... Hebben we meteen maar heel Costa Rica doorkruist! We zijn van Puerto Viejo aan de Caribische kant (tegen de Panamese grens) even in ruim 8 uur naar Tamarindo aan de Pacific kant (richting de grens met Nicaragua) gereden.

Maandag was het nog een beetje een regenachtige dag dus zijn we een half uurtje terug gereden naar het Sloth Sanctuary... Die bleek op maandag gesloten! Dus weer terug op ons gemakje en een beetje door het dorp geslenterd en rond gefietst op onze gehuurde fietsjes. Daarna besloten dat we niet meer naar het Sloth Sanctuary hoefden want we hebben die middag weer een hele fotosessie gehad met de luiaarden in de tuin. Er zat er 1 heel laag in de boom en 1 met een kleintje. Toen we terug liepen, liep er ineens 1 over het pad. Nou ja, lopen, het lijkt meer op kruipen, met die lange armen weten ze op de grond volgens mij geen raad. Zo leuk om zo'n schattig beestje van zo dichtbij te zien!!

Gister, dinsdag, eindelijk een lekkere zonnige dag dus op ons fietsje naar het strand waar ze veel surfen... Leuk om naar te kijken, dat surfen en die golven, maar minder relaxed voor ons om een duik in de zee te nemen. 's-Middags lekker bij het zwembad van Hotel Agapi gehangen en uitgezocht wat onze volgende bestemming moest worden.

Aangezien de stranden hier wel goed bekend staan vanmorgen om kwart voor 6 in de auto gestapt om aan de rit van 7,5 uur te beginnen. Maar als je berg op moet, op een eenbaansweg, achter een vrachtwagen, gaat het niet zo snel! En ook als je onderweg ook nog moet afremmen voor honden en een enorme iguana (leguaan). We hebben er dus langer dan 7,5 uur over gedaan, maar uiteindelijk is het prima te doen als je geen haast hebt.

Ondanks dat Tamarindo een aardig surfers paradise is, is de zee wel rustig. Je kan hier zelfs een bed en parasol huren, iets wat we hier nog niet gezien hebben. Het centrum stikt van de surfshops, andere winkeltjes en restaurantjes, best gezellig. Morgen dus maar weer een lekker lui dagje op het strand hangen.

We hebben voor 2 nachten geboekt bij Cabinas Tamarindo. Veel € voor weinig, maar als je inventief bent, komt alles goed ;-)

X van ons.

judith

ook wel ff lekker luieren!

ton

Leuke verhalen en mooie foto's
Het zijn maar typische beesten.