Simon-Audrey.reismee.nl

Liberia

Vandaag richting Rincon de la Vieja section Las Pailas. Hier zit een ranger station waar je je moet aan- en afmelden en een entree van 15 dollar pp betalen (daarvoor hadden we al 700 colones pp betaald om überhaubt het gebied in te mogen).

Dit keer waren we goed voorbereid en hadden genoeg water bij ons om eens fijn te gaan hiken. Na nog geen 10 meter hoor ik Siem ineens heel hard 'waaaaahhh' roepen!! Glijdt er echt een slang van 2 meter vlak voor zijn voeten langs ;-)) Dus het begin was er ;-)

Tijdens een wandeling van zo'n 2,5 uur hebben we nog een neusbeer gezien en heel veel vogels en muggen... Je kan ook naar de krater lopen, maar dat was een wandeling van 8 km, iets te veel van t goede! Maar die keuze hoefden we niet te maken, want vanwege 'activity' was deze trail gesloten. We hebben wel borrelende modderpoelen en water gezien (soms konden we het horen borrelen onder de grond terwijl we niets zagen), en stinken!!!! Maar super om te zien!

De Rincon de la Vieja vulkaan heeft 9 kraters waarvan er (dacht ik) 1 actief is. De omgeving was prachtig en deze hike vonden we leuker dan die bij de Arenal vulkaan.

Na deze wandeling nog even de andere kant op richting een waterval, maar aangezien dit een wandeling van een uur of 4 was, en we nog niet geluncht hadden, hebben we ongeveer een uurtje die kant op gelopen. Na onze voetjes te hebben afgekoeld in een beekje zijn we weer terug gelopen.

Na een lunch in het dorp zijn we terug gereden richting ons hotel en daar zitten we nu met een drankje en het eten komt zo...

Het was een heerlijk actief dagje!!

X

Margot

Klinkt nog steeds super allemaal, genieste xx

Coby

probeer aan wat warme kleding te komen, het gaat hier weer koud worden.hangen de slingers al?lieve lieve lieve groetxxxx