Simon-Audrey.reismee.nl

Nam Kan National Park, Gibbon Experience

Zo, we zijn weer in Huay Xai na de 2 daagse Gibbon Experience.... En wat een 2 dagen dat waren!!!

We begonnen met zo'n 40 minuten in de truck richting het startpunt. Eenmaal daar moesten we meteen de zipline gear om doen en toen begon het hiken... En man, wat een hike was dat!!!! Dat viel ons erg zwaar, lekker 2 uur berg op lopen!! Ik dacht meteen 'waar ben ik aan begonnen' en daarna 'gelukkig hebben we de 1 nacht/2 dagen geboekt en niet de 2 nachten/3 dagen' en toen 'kan ik nog terug' ;-). Na een uur of 2 met m'n tong de berg likkend kwamen we aan bij de eerste ziplines. Dat was leuk!! Waarschijnlijk hadden we enthousiaster geweest als we niet vorig jaar in Costa Rica hadden geziplined... Na een beetje zippen en nog een beetje hiken kwamen we uiteindelijk bij de boomhut! Wat een mooi uitzicht. Wat een leuk stekkie!!

De boomhut bestond uit 3 lagen: 1e was de aankomst en vertrek met de zipline en de toilet en douche, de 2e de keuken, tafel en krukjes en enkele slaapplaatsen, de 3e ook slaapplaatsen. De slaapplaatsen boven waren al geconfisceerd, dus wij sliepen op de middelste verdieping. De bedden werden keurig door een paar dames (die met ons avondeten via de zipline kwamen) opgemaakt met een tentje erboven die als musquito-net fungeerde. Dus we hadden allemaal ons tentje. Ik had wel het vermoeden dat er tig toeristen voor mij in hetzelfde bed hadden gelegen zonder dat deze verschoond was, maar daar moet je maar niet over nadenken... En het matras was ook niet wat het geweest is.

We hebben ons de hele avond vermaakt met spelletjes kaarten, om ons heen kijken, spinnen tellen en een boek lezen.

Onze groep bestond uit 11 personen: een stel uit België, uit Amerika, uit Australië, een jongen uit Nederland, een Fransman en een meisje uit Korea.

Vanmorgen om 7 uur stonden de gidsen weer voor ons neus (die trouwens buiten de standaard zinnen zo goed als geen Engels spraken of begrepen) en gingen we even een rondje ziplinen... Daar hebben wij even voor gepast! Net 5 minuten je ogen open en dan zonder ontbijt weer bergje op, bergje af... Nee, dank je!

Al met al, leuk om mee te maken, maar zeer slopend!! Maar als je twintig jaar jonger bent (en niet rookt:-) is het waarschijnlijk een hoogtepunt. Voor ons was het gewoon niet zo'n kick omdat we vorig jaar ook hebben geziplined.

Nu dus weer terug in Huay Xai en we hebben hetzelfde guesthouse genomen. Wel zo makkelijk... Voor morgen hebben we net de slowboat naar Luang Prabang geregeld. Lekker rustig aan in 2 dagen over de Mekong.

X van ons

Thomas

Kwamen ze Simons biertjes ook met de zipline brengen?

astrid en teun

Wat is een zipline? en heb je de Gibbons gezien? dat is toch een apensoort? Lijkt me knap spannend allemaal.

astrid en teun

ik had eerst de foto's moeten bekijken. Nu weet ik wat een zipline is. Geweldig maar geef mijn portie maar aan Fikkie. gna!