Simon-Audrey.reismee.nl

Pak Beng

Vanmorgen met de slowboat vertrokken richting Luang Prabang. Dit gaat altijd in 2 dagen (of je moet de fastboat nemen, maar dat wordt overal afgeraden vanwege de vele ongelukken die ermee gebeuren) met een tussenstop in Pak Beng, waar we nu dus zijn.

We zouden om 11 uur vertrekken, maar om 12 uur vertrokken we eindelijk met een volle boot. Je krijgt bij het kopen van de kaartjes stoelnummers toegewezen maar de briefjes met nummers werden gewoon omgewisseld dus daar moet je je niet aan vast houden. Aangezien wij er om half 10 al waren, konden we goede stoelen (wat trouwens gewoon autostoelen zijn) voor in de boot pakken. Achterin wil je nl. echt niet zitten vanwege de herrie van de motor!!! Niet normaal wat een herrie dat ding maakt! Dus als je daar 7 uur lang bij zit ben je niet blij...

Ook al is het misschien wat lang varen, het is wel een mooie tocht over de Mekong. Onderweg staan de kindjes te zwaaien en heb je de mooiste uitzichten. Liever dit dan een uur of 10 in de nachtbus hobbelen!

Eenmaal aangekomen in Pak Beng (na diverse stops bij dorpjes waar mensen uit moesten stappen) staat iedereen aan je trekken 'nice loom, nice loom' (ook hier is de r een probleem). We zijn mee gegaan met diegene die wel 'nice room' kon zeggen ;-) Toen Siem trouwens op onze tassen stond te wachten stond er een klein, zogenaamd onschuldig, kut kind aan zijn portemonnee te trekken. Gelukkig zit deze met een ketting vast (duidelijk niet zonder reden) dus Siem had het meteen door... Terwijl we in de laadbak naar de nice room werden gebracht hoorde ik ergens 'Indian food' roepen... Yes!! Indian food! Dus de tassen in de nice room (ruim begrip uiteraard) gegooid en meteen richting Hasan Indian Food Restaurant! En wat was dat lekker, Siem zat met zijn ogen dicht te genieten van eindelijk weer eens zijn lievelings kostje. Daarna hebben we in de zaak ernaast zelfs ECHTE koffie gehaald, dat smaakte ook goed na alleen maar oploskoffie...

Morgenochtend vertrekt de boot weer om 9 uur. Het guesthouse waar we zitten brengt je daar om 10 voor 9 naartoe, maar wij willen plekken achterin vermijden dus we gaan lekker op tijd zelf die kant op lopen ;-)

Morgen meer vanuit weer een nieuwe locatie.

Kus van ons

Thomas

Tot morgen!

margaret

Au Au let op je taalgebruik !! Zo praat je hier nou nooit haha.
K..kind
Ik hoor het je gewoon zeggen. Wij hebben hier de bekende chocolade kerstman gekregen van Wim de Hon.
Enne normaal zou jij zn kop in slaan... nu heb ik het gedaan en ze vinden me gelijk wreed. Ik heb zijn achterhoofd ingeslagen met een plakbanddispenser. Aan de voorkant keek hij me zo angstig aan haha dat kon ik niet. Ik mail wel foto naar je privé mai. Veeeeel plezier

Marja

Leuke dag dus....goed beschreven ook....We reizen lekker met jullie mee...op naar morgen xxxxx

Margot

Hi Au en Siem, gisteravond was ik bij Delina en kreeg een toffe surprise, echt superleuk kado, thanks xxxx!
Mekong is geen straf he om over te varen, oke niet zo luxe als je gewend bent op menne moat maar iets anders is ook leuk toch, haha. Ik ben nu al benieuwd waar de volgende boot met jullie naartoe gaat. Enjoy!!!! xxxx