Simon-Audrey.reismee.nl

Luang Prabang

Ho ho ho, vrolijk kerstfeest!!

Maar eerst terug naar gister... Gister op ons gemak wakker geworden (in Tingkham Guesthouse) en ontbeten. Daarna had Siem het geniale idee fietsen te huren... Ondertussen is wel bekend hoe 'dol' ik ben op fietsen, maar ik heb me over laten halen en we zijn op de fiets gestapt.

Langs de Mekong en een beetje in de rondte gefietst. Het grappige was dat iedere keer we een stuk gefietst hadden en we 1 keer rechtsaf sloegen, we ineens weer voor de deur van ons guesthouse stonden... Wat op zich wel handig was, want ik had zo af en toe wel behoefte aan een toilet ;-0

We zijn nog over een bamboe brug over de Nam Khan rivier gelopen die er alleen tijdens het droge seizoen is. Deze brug wordt dus ieder half jaar afgebroken en na weer een half jaar opnieuw opgebouwd. Best een stevig bruggetje!

Ook zijn we nog even een klein stukje de Phou Si berg midden in Luang Prabang opgelopen, maar dit zijn bijna 400 treden en het was goed warm gister dus we zijn niet helemaal naar boven gelopen.

Vandaag met een tuktuk naar de Kuang Si waterval. Super mooi!!! In het begin zit een beren opvang, ook leuk om te zien. Ze worden gered van stropers en daar opgevangen (er zat ook een beer met 3 poten). De waterval was echt heel mooi en deze vonden we mooier dan Erawan in Thailand. Toen zijn we naar de Tad Sae waterval gereden. Een stuk minder indrukwekkend. Het leukste was waarschijnlijk nog het korte bootritje die je moet maken om er te komen. Je kon daar ook een ritje maken op een olifant, maar we vinden dat alleen maar zielig voor die beesten, dus dat hebben we niet gedaan (vond de olifantjes ook zo zielig kijken!)!

Vanavond weer een rondje over de nightmarket gelopen (alles is same same) maar ook een stukje markt met eten. Geweldig om te zien hoe ze hier de gekste dingen staan te braden en verkopen... Ik kreeg bijna trek in een gebraden kippenhoofd :-0

Vandaag was het minder warm en heel bewolkt, dus had het geen zin de klim naar boven de Phou Si berg op te maken, want ik had niet de verwachting boven veel te kunnen zien... Kwamen we goed mee weg dus ;-)

Al met al: weinig van de kerst meegekregen hier!

Morgenochtend vertrekken we naar Pakse, meer naar het zuiden. We hebben geen zin om 2 keer een nacht (via Vientiane of Vang Vieng) in de bus te zitten, dus we gaan lekker vliegen!

Fijne feestdagen allemaal. Niet te veel eten/drinken en veel gezelligheid!!

X

Agnes

Goed bezig Au met al die sportieve activiteiten ????

Marja

Whaaaaaaaaaaaa gebraden kippenhoofd