Don Khone

Vandaag zijn we het eiland rond gecrost op de brommert. Had met de fiets had ook gekund, want zo groot is het hier niet, maar dit keer kon Siem me niet over halen ;-)

De wegen zijn allemaal onverhard dus we waren nogal stoffig geworden ;-). We zijn op zoek gegaan naar de Irrawaddy dolfijn, maar niet gespot. Kon wel als je met een bootje mee ging, maar dat vonden we iets te prijzig.

De Irrawaddy dolfijn heeft een stompe snuit en kleine vinnen en komt voor in de Mekong tussen Don Khon en de grens met Cambodja en is voor de Laotianen een heilig dier. Naar schatting leven er hier zo'n 70 tot 85 en worden met uitsterven bedreigd. We hoorden wel van mensen dat ze ze vanmorgen vroeg hadden gezien, maar wij hadden pech...

Aan de andere kant van het eiland konden we aan de overkant Cambodja zien liggen...

We zijn ook nog naar de Khon Phapeng waterval gereden. Dat was een grote waterval!! We gingen er heen zonder al te veel verwachtingen, dus we werden nogal verrast door de grote en het geweld waarmee het water naar beneden kwam! Erg mooi.

Net vervoer geregeld: morgen vertrekken we naar Siem Reap in Cambodja!

Dus morgen meer van ons vanuit een nieuw land.