Simon-Audrey.reismee.nl

Siem Reap, Cambodja

Helaas duurt een reis altijd langer dan ze zeggen...

Vanmorgen om 8 uur het bootje gepakt naar het vaste land. Toen we boekten werd verteld dat de reis naar Siem Reap zo'n 8 uur zou duren (door de nieuwe weg is dit korter dan voorheen)... Helaas werd het in werkelijk een stuk langer!

Het was maar 20 minuten rijden naar de grens van Cambodja. Dat ging allemaal super soepel!! Helaas heeft de bus eenmaal over de grens nog 2,5 uur gewacht... Waarom weten we niet, maar toen we bijna gingen vertrekken werden er toch nog mensen gewisseld van bus en moesten we nog op 2 man wachten. Na 1,5 uur rijden werd er een lunchpauze gehouden, die zou een uur duren maar dat werd 1,5 uur!

Uiteindelijk kwamen we om 9 uur vanavond eindelijk aan in Siem Reap. Onze eerste indruk is dat ze hier over het algemeen beter Engels spreken dan in Laos en dat de mensen vriendelijker zijn dan verwacht!

Alles gaat hier in dollars, ook het pinnen, dus omrekenen is een stuk makkelijker dan al die miljoenen in Laos.

Morgen waarschijnlijk meteen naar Angkor Wat.

X

Marja

Kolere...ik zou doodmoe worden van dat reizen, maar goed je ziet wel ontzettend veel.

Ronald

ZO dan, vandaag ff-ies een inhaalslag gemaakt en alle verhalen gelezen. Zo te zien zitten jullie meer in de bus, tuk tuk, boot & vliegtuig dan in een hotel ;-)

In Siem Reap kan je voor een hele dag een tuk tuk huren die je van tempel naar tempel rijdt (dacht 10 euries) Tip : wel het nummer van je tuk tuk & gezicht van je chauffeur onthouden, scheelt je een hoop zoekwerk haha)

Have fun & 's-avonds een lekker koud drankje op Pub Street natuurlijk !

Thomas

Siem Reap? Het is toch Siem Jongman???