Koh Rong

Goedemorgen lieve mensen, en allereerst allemaal een héél gelukkig nieuwjaar!!

Wij hebben oud en nieuw dus in Phnom Penh gevierd en dat was uiteindelijk nog best lachen. We gingen wat eten en zijn uiteindelijk daar blijven hangen. Ze hadden er gratis eten en bier (vanwege hun geloof was dit gratis, ik vind het een goed geloof;-). Alle aanwezigen (locaal en toerist) gingen helemaal los en wij kwamen niet meer bij. Alleen jammer van de bedelende kindjes, gehandicapten en verslaafden, de hoeren aan de overkant en de stank... Maar al met al was het een gezellige avond.

Meteen na 12 uur zijn we terug gelopen naar ons hotel want om half 8 werden we opgehaald door de mini-van om ons naar Sihanoukville te brengen.

Eenmaal daar aangekomen meteen de boot van 2 uur gepakt naar Koh Rong. Volgens de verhalen een strandparadijs, met witte stranden en gezelligheid...

De werkelijkheid is iets meer richting Sodom en Gomorra!! Het strand is dan wel redelijk wit, maar erg smal, het is hier een groot feestgedruis wat de hele nacht door gaat en het stikt hier van de blowende, dronken, ongewassen hippies (met van dat vieze haar, met alle respect natuurlijk ;-). Daarbij kwam ook nog eens dat alles VOL zat, geen kamer of bed meer te krijgen. Alle partypeople hadden hier oud en nieuw gevierd en moesten nog even een dagje hun roes uitslapen...

Uiteindelijk hebben we vannacht in een jungle tent geslapen... Klinkt best avontuurlijk en jungleachtig, maar de werkelijkheid is dat we gewoon in een te klein iglo-tentje, zonder voorzieningen, op het lokale schoolterrein hebben geslapen ;-) Met onze 1.83 en 1.86 meter konden we niet languit liggen, lagen we met de stenen in ons rug met als matras een soort gewatteerd dekentje te zweten in onze iglo...

Twee voordelen: het is altijd nog beter dan op het strand slapen en ik was zo vroeg wakker dat ik de zonsopgang heb gezien ;-)

Voor vanavond hebben we een bungalow bij Paradise Bungalows. Daar is het strand net iets breder en de muziek iets minder hard. Dus zodra we straks ingecheckt zijn gaan we even een dagje op het strand liggen.

We hebben voor morgenochtend al de boot retour gereserveerd (in Sihanoukville koop je een ticket voor de boot die meteen een retour ticket is en je tocht retour moet je 24 uur van te voren reserveren).

Het kost hier allemaal iets meer en aangezien er geen pin op het eiland aanwezig is, raken we ook door ons geld heen, keuze dus snel gemaakt.

Waarschijnlijk pakken we morgen dan de boot, bus en boot richting Koh Chang in Thailand om daar te relaxen...

X

judith

Voor jullie ook een gelukkig nieuwjaar en wat een belevenissen zo weer. Leuk om zo het te lezen had het wel willen zien jullie zo goed als opgevouwen in zo'n tentje. Veel plezier nog!

Astrid en Teun

Audry en Simon een heel goed en gelukkig 2016 toegewenst, dat er nog maar veel mooie en interessante reizen, foto's en verhalen met ons allen gedeeld gaan worden. Tot nu toe zitten we toch wel eens te griezelen, maar gelukkig zijn jullie wel wat gewend. xx

Marja

Nou dat valt vies tegen zeg, maar goed dat weet je nu ook. ......op naar Koh Chang.
Voor jullie natuurlijk ook de beste wensen xxxxx

Danielle

Jullie ook een heel gelukkig en gezond 2016! Veel plezier nog op jullie reis verders. Xx

Jan Wijsbroek

Wij wensen jullie natuurlijk een geweldig 2016, niet alleen daar maar ook binnenkort terug in Schiedam. Wij hebben natuurlijk ook een geweldige nieuwjaarsbijeenkomst gehad waar ook flink gedronken werd, echter zonder dronkenlappen. XXxx voor jullie beiden.