Simon-Audrey.reismee.nl

Koh Chang, Thailand

Gisterochtend vroeg werden we opgehaald met de mini-van om de bus naar Trat te pakken. Deze vertrok om kwart over 8. Met de bus vol, met af en toe een korte stop om te plassen, richting de grens Cambodja - Thailand.

Eenmaal bij de grens natuurlijk een chaos en drukte van jewelste. Van die mannetjes die ongevraagd je tas uit de bus sleuren en voor 1 dollar deze over de grens wandelen (ze hadden een grote kar vol, dus snel verdiend) en wij verdwaasd om ons heen kijkend welke kant we op moesten. Gelukkig zijn er altijd wel wat behulpzame oplichters die je de juiste kant op sturen ;-)

In de rij voor een stempel om Cambodja uit te komen, stukje lopen en weer in de rij om een stempeltje te halen om Thailand in te komen. Het neemt allemaal wat tijd in beslag (in de bloedhitte) maar kind kan de was doen!

Eenmaal de grens over op zoek naar onze tassen (die je toch in de gaten wilt houden, wat niet altijd lukt maar het komt uiteindelijk altijd goed!). Terwijl we dus de vrijwillige verplichte dollar betaalden aan de tassen-sjouw-jongen werden we al aangesproken of we niet de mini-van naar Koh Chang wilden hebben. We hadden buskaartjes tot aan Trat, maar met de mini-van is sneller (rechtstreeks en incl. de ferry tickets) dus toch maar hier voor gekozen.

We hadden de ferry van 18.00 uur en eenmaal op het eiland werden we in een busje geduwd die ons af ging zetten bij het resort welke we al online hadden gereserveerd...

We laten het allemaal maar gebeuren, het lange reizen, de onduidelijkheid af en toe, het getrek en geschreeuw...

Rond 20.00 uur waren we eindelijk bij Flora i Talay Resort (na dus klokje rond onderweg te zijn geweest). En wat een heerlijke plek om onze vakantie af te sluiten!! We hebben onze tassen neer gegooid en zijn meteen hier wat gaan eten, heerlijk (garnalen van de bbq met een banana lassie en green curry met een Singha biertje!!!)!!!

Vandaag na het ontbijt (is inbegrepen en ook heerlijk) zijn we meteen lekker op het strand geploft...

Nog een week en dan weer richting de kou, maar eerst hier nog genieten.

X

Margaret

Maak me gek ..........garnalen van de bbq met een banana lassie en green curry met een Singha biertje.
Hier dik vest aan (ja ik ....) zuurkool met worst vanavond
(ook lekker) en Gluhwein.
Geniet er nog even lekker van want Richard heeft al 2 keer gevraagd wanneer je terug bent haha
XXX voor jullie
Margaret

Karlien

Heerlijk! Geniet ook een beetje voor mij! Xxxx

Danielle

Geniet er maar lekker van die laatste week! XXX

Thomas

Het is dit jaar voor het eerst dat ik jullie blog lees dus hierbij mijn allerbeste wensen voor een gelukkig, gezellig en gezond 2016! Maar nog wat van jullie laatste dagen! Ik hoop jullie na de vakantie weer snel te zien! Groetjes, Thomas

Marja

Kolere jullie hebben wat afgereisd zeg.......nu lekker even in de relax stand....zon, zee, strand en heerlijk eten...lichtelijk positief jaloers.........maar jullie werken er hard genoeg voor!!!!!!! Genietse xxxxxx

Sjonnie

He jullie zitten ongeveer hetzelfde als wij zaten. 's avonds over het strand naar het noorden en vuurspuwers dr uit drinken!!!

Margot

Ohw lekker, geniet van de laatste daaggies in de relaxstand xx

yvonne

heel leuk om jullie verhalen te lezen
geniet er de laatste week nog maar goed van

Macha

Geniet nog even !!