Simon-Audrey.reismee.nl

Koh Chang

Weer even een teken van leven van ons...

Onze dagen vullen zich met zwemmen, op het strand liggen, eten als we honger hebben en slapen als we slaap hebben... Heerlijk!!

Toch hebben we eergisteren een scooter gehuurd en zijn rechtsom een ochtend het eiland gaan verkennen. Aardige bergen hier op Koh Chang!!! Hier en daar stijl omhoog met wat haarspeldbochten... 1 keer zo stijl dat de voorkant van de scooter omhoog kwam (en nee, dat had niets te maken met het feit dat ik achter op zat!!!)!

Gisterochtend zijn we linksom gegaan. Een stuk rustiger en iets minder bergen. Wel een avontuurlijk pad gepakt die ineens ophield (de originele weg lag een paar meter naar beneden gestort), dus toen konden we weer terug. Onderweg nog een paar kleine druppeltjes gehad, maar niet noemenswaardig.

Vandaag zijn we met de Sea Hunter mee geweest om een dagje te.... VISSEN!! Ja ja, zelfs ik ;-) Kon Siem eindelijk z'n eigen (reis)hengel gebruiken die hij al ruim 3 weken mee loopt te sjouwen ;-) We werden bij ons resort opgehaald. Er zaten al 2 nors kijkende Uzbeken in (die later trouwens héél grappig bleken te zijn), er stapte nog een stel uit Schotland in en later nog een stel die zelf op de scooter gingen. Onderweg naar de boot begon het flink te hozen... Bergje op, bergje af, nat wegdek, remmen.... En toen ging de auto glijden!!! Geen stoppen meer aan! Inderdaad, we zijn gecrasht! We belanden gelukkig in een greppel, maar iedereen lag voor in de auto (waar Siem en ik dus zaten ;-). Iedereen dacht dat de auto om ging vallen... Terwijl de Schotse dame er wat krachttermen uit gooide, kwam er een auto aan die niet omhoog kwam en terug gleed. De Uzbeekse mannen liepen op de weg, dus die moesten maken dat ze weg kwamen (uiteindelijk gingen ze allebei ook nogal hard op hun plaat). Gelukkig verder geen ernstige schade of gewonden en kwamen we met de schrik vrij. Maar het was niet de laatste heuvel, dus spannend was het wel... Het stel op de scooter hebben we trouwens nooit meer gezien, dus we hopen dat die niet onderuit zijn gegaan!

Eenmaal op de Sea Hunter een stukje varen en de hengels konden uitgegooid worden. Een van de Uzbeken hing al overboord voor we de haven uit waren (tot grote hilariteit van de schipper;-), de andere gaf het na 2 visjes gevangen te hebben ook op. Dus we bleven over met z'n 4en. De score: 1, 3, 14 en 15 vissen gevangen... En wie heeft de meeste vissen gevangen?? IK!! Hahahaha, kom je toch niet meer bij! Voor het eerst een hengel in m'n hand. Maar ik heb niet ineens een nieuwe passie voor vissen ontdekt, hoor ;-) De 14 stuks waren natuurlijk van Siem. Hij had trouwens ook nog een behoorlijk grote vis beet (vermoedelijk zo groot dat de bemanning ook erg enthousiast werd!!), maar die glipte helaas los... Da's jammer want je blijft je toch afvragen wat voor vis er aan je hengel hing!

Terug bij het resort nog even op het strand gelegen, maar het is bewolkt, dus dat hebben we ook redelijk snel opgegeven.

Nu nog 2 dagen helemaal niks doen, hopen dat het weer meewerkt!

X

judith

Poeh gelukkig jullie niets overkomen en wat geweldig dat Siem eindelijk kon vissen en tja dat jij nu net de meeste vissrn had noemen ze volgens mij beginders geluk. Haha. Nou zon slaap en eet ze nog even.

Ton

Nou dat is weer een mooi verhaal zeg, gelukkig dat het verder goed is afgelopen
veel plezier nog de laatste dagen

Marja

Hahahaha eindelijk kon hij zijn hengel gebruiken. Effe schrikken zeg, maar gelukkig alles goed afgelopen.
Jammer dat het wat regent....maar laatste dagen vast nog prachtig weer :-)))))) nog een paar laatste dagen genieten hoor. Xxxxx

Danielle

Spannend avontuur! Geniet nog ff en alvast een goede reis terug.
Xx

Thomas

Dit weekend geen berichten gelezen dus ik lees jullie blog nu pas. Wat een avontuur weer! Komen jullie nou de 11e of de 12e weer thuis? Ik wens jullie in ieder geval een rustige en comfortabele terugreis!

coby

goede reis terug xxx