Simon-Audrey.reismee.nl

Bogota 2

Voor jullie duurt 't niet lang meer dus nog net even een verhaaltje dit jaar...

Na heerlijk geslapen te hebben in ons overheerlijke bed en een super lekker ontbijt, zijn we vandaag meteen in actie gekomen want... ja ja... we zijn wezen fietsen! Iets over 10en stonden we bij Bogota Bike Tours op de stoep en hebben fijn met gids door Bogota gefietst tot een uur of half 4 . Best pittig maar wat was het leuk!!

Het verkeer is hier best druk en helemaal als je tussen de mensen door over de markt fietst... Dan is het meer steppen dan fietsen. We zijn over de bloemen markt gelopen (Colombia is het 2e land van de bloemen export, Nederland staat natuurlijk op1), over een fruit markt gelopen en daar verschrikkelijk veel soorten fruit geproefd die we niet kenden (ik heb de afgelopen jaren niet eens zoveel fruit op ) en we hebben allerlei street art gezien. Ook zijn we nog door een hele slechte wijk gefietst, best fijn dat dat van tevoren gemeld wordt zodat je je lekker onveilig kunt voelen . Je struikelde over de drugs gebruikers, zwervers, halfnaakte hoeren (ook kinderen ) en andere ongure types. Er werd ons al coca aangeboden (en dan niet de cola)... We hebben een rondleiding gehad door een koffie fabriekje en daar super lekkere koffie gedronken. Ik heb een coca blad geproefd (smaakt trouwens gewoon naar thee) en we hebben de nationale sport gedaan: Tejo! Bij tejo moet je gewoon een steen (die ook tejo heet) gooien in een bak met klei waar stukjes dynamiet in liggen. Als je raak gooit geeft dat een enorme knal! Natuurlijk blonk Siem weer uit en gooide achter elkaar raak Tejo gaat vaak samen met heel veel bier drinken en daarom is het echt een mannensport.

Bogota is niet heel vlak, dus soms was 't pittig omhoog. Maar wat een leuke fietstocht was dit!! Zeker een aanrader!

Morgenochtend komt m'n tas... Joepie

Iedereen een hele fijne jaarwisseling!! Tot volgend jaar.

Ton

Klinkt al gezellig??? gelukkig en gezond 2019

Miranda

Een gelukkig nieuw jaar!

Judith

? geweldig! Happy new year Au en Siem!!!!??

Astrid en Kees

Dat klinkt al als een geslaagde dag.
Wij wenden jullie ook een super mooi en gezond 2019. ?

Marja

Een hele fijne vakantie en natuurlijk een vooral gezond 2019. Ik reis weer met jullie mee.
Dat begint goed zo. Ontzettend leuke dag volgens mij waarin jullie je ogen hebben uitgekeken.