Simon-Audrey.reismee.nl

Cali 2

Cali is de 3e stad van Colombia en bekend om de salsa en sport. Er wordt hier veel salsa gedanst (een andere versie dan bijv. in Cuba) en schijnbaar doen ze hier ook veel aan sport. Veel sportevenementen van Zuid Amerika worden hier gehouden.

Gisteravond zijn we naar Parque del Perro gelopen, niet ver van ons hotel. Dit is een klein parkje met allemaal barren en restaurants er om heen. Super gezellig plekje. Hier hebben we, typisch Colombiaans, sushi gegeten . Gistermiddag hadden we ook al zo lokaal gegeten... Lekker spaghetti bij de Italiaan

Gisteren hadden we via TripAdvisor een Cali city tour geboekt voor vandaag bij Valley Adventours. Een leuke trip met, voor de verandering, een gids die super goed Engels sprak!

We zijn naar Cristo Rey gereden. Dit is een 26 meter hoog beeld van Jezus Christus op de berg Cerro de los Christales (kristallen heuvel). Dit is qua formaat het 10e grootste beeld (het beeld in Rio de Janeiro is het meest bekende beeld, maar is het 4e grootste beeld. De grootste is 34 meter en staat in Bolivia). Boven zou je een prachtig uitzicht over Cali hebben, maar wij hadden pech want vandaag is een regenachtige dag en boven was het alleen maar wit... Gelukkig trok het redelijk snel even open, dus we konden nog wel iets zien (om daarna weer heel snel dicht te trekken).

We zijn nog naar een beeld gegaan van de oprichter van Cali (oh leuk, een steen). De gids heeft ons nog de Toren van Cali aangewezen. Dit is een gebouw van rond de 40 verdiepingen. Vroeger zat het kartel op de 26e verdieping van deze toren. Hier martelden en vermoorden ze mensen. Tot op heden wordt de 26e nog steeds niet gebruikt. Niemand wil deze verdieping huren omdat mensen geloven dat het er spookt...

Hij heeft het e.e.a. verteld over het eten in Cali en over de oorsprong van de salsa in Cali.

We zijn langs wat katten beelden gelopen. Deze staan symbool voor de katten van de zwervers die vroeger langs de rivier woonden. Daarna nog een kerk gezien, een gebouw dat vroeger van Philip Morris was (tabak) en waar nu het 'Department of Tourism' in zit. Leuk weetje: dit gebouw zit in Narcos als het hotel waar Escobar verbleef. Daarna zijn we nog een stukje gelopen door de populairste wijk van Cali: San Antonio.

Het was een leuke toer en wat een verademing een Engelssprekende gids te hebben!!!

Aangezien we een super fijne kamer hebben in Hotel Piaro Inn en het soms regent, zitten we nu even lekker te relaxen op onze kamer.

Morgen weer door....

X

Ronald

Jezussss zeg, jullie hebben er aardig de sneltrein vaart in zitten hahaha.
Tof om jullie verhalen te lezen & mucho plezierrr
Hasta pronto ;-)

Ton