Simon-Audrey.reismee.nl

Salento: Cocora Vallei (Valle del Cocora)

Vandaag zijn we goed actief geweest Pfoe, best leuk dat 'hiken' maar we hebben 16 km lopen te lopen

Vanmorgen, met een lunchpakket van het hotel op zak, eerst naar Willy's Jeep gelopen om een jeep naar het park te pakken. Eenmaal daar kozen wij, heel optimistisch, voor de lange route...

In de Cocora Vallei komt de nationale boom van Colombia, de waspalm, voor. Deze boom kan een hoogte van 45 meter bereiken en soms zelfs hoger. Ziet er echt prachtig uit!! Helaas hadden wij weer net zulk weer als gisteren en stonden de bomen in de wolken.

Maar dat maakte deze hike niet minder leuk of mooi!! Het was wel redelijk zwaar omdat de paden nu nogal modderig waren maar ook omdat we berg op moesten, naar 2860 meter. We liepen (en klauterden) door de bossen en moesten over bamboe- en touwbruggen. Super leuk! Eenmaal berg af hadden we niet meer de beschutting van de bossen en liepen we volop in de regen maar was het wel iets makkelijker lopen en hadden we een prachtig uitzicht over de wasbomen. Bij helder weer had het vast nóg mooier geweest!!

We hebben genoten (ondanks dat we nu moeilijk lopen omdat we allebei slechte knieën hebben)!!! We hebben erg om onszelf moeten lachen, die twee 'ouwetjes'. Misschien volgende keer toch maar een Rijn cruise maken

Weer terug in het dorp maar snel een bak koffie gaan drinken om een beetje op te warmen.

Vandaag was een leuke dag!!

Frank

Ik ken iemand van de Henry Dunant Au. Die deelt de rode geruite dekentjes uit voor over je knietjes???

Ton

leuk verhaal jammer van het weer

Sjonnie

hou vol!!!!!

Sonja

Leuk verhaal weer! Dat jullie genieten is wel duidelijk, super.
"Rijn cruise", wha ha.

X

Janet

Leuke verhalen weer en wat is het er mooi.
Veel plezier! Xxx

Margot

Shit wat jammer van dat k-weer, want het ziet er super uit. Gelukkig hebben ze wel lekkere koffie !!!!

Astrid en Teun

De foto's maken duidelijk hoe laag de wolken liggen en die paden worden daardoor natuurlijk spekglad. Mooi verhaal