Simon-Audrey.reismee.nl

Medellin: Barrio Transfomation Tour

Vandaag was leuk!!

We hebben gisteravond nog online een tour geboekt bij Real City Tours: de Barrio Transformation Tour. Deze tour gaat de barrio Moravia in. Barrio betekent gewoon wijk.

Een gedeelte van deze wijk is op een voormalige vuilnisbelt gebouwd die daarvoor weer een meer was... In 2004 hebben de bewoners van deze wijk een nieuwe woning gekregen maar er wonen nog steeds mensen die weigerente vertrekken. De mensen die er nu nog wonen noemen zichzelf het verzet.

Een hele interessante tour en heel indrukwekkend om de huizen in zo'n barrio te zien. De huisjes zijn heel klein en gebouwd van afval.

De politie heeft lang geprobeerd de huizen te slopen, maar het schijnt hier de regel te zijn dat je de Colombiaanse vlag niet neer mag halen, dus zetten alle bewoners gewoon een vlag op hun huis. Nogal inventief, vonden wij!!

In de wijk hebben we ook de locale laundry man gezien... Dit is een man die met een wasmachine achterop zijn scooter rond rijdt en als je hem belt, komt hij naar je toe, sjouwt de wasmachine omhoog naar welke verdieping je ook woont en sluit de wasmachine aan. Je kunt in 3 uur voor 2000 peso (€ 0,55) je was doen... Als je klaar bent haalt hij de wasmachine weer op en gaat naar de volgende klant. De beste man zal er niet rijk van worden, maar de saamhorigheid is heel groot in de barrio en dit doen ze voor elkaar. Mooi systeem!!

Uiteraard was er weer genoeg street art te zien. Echt een leuke tour!

Daarna zijn we met z'n 5en van de tour met de metro naar de Cable car een van de bergen op gegaan naar Parque Arvo. Daar een beetje rond gelopen en geluncht. Een typisch lokaal gerecht me heel veel vlees... Wat een uitzicht heb je vanuit de Cable car!! En wat is Medellin groot!!

Nadat David de Australiër weg ging, zijn wij met 2 Zwitsers naar Calle 10 gegaan, de straat met barren en restaurants. Hier hebben we nog een tijdje zitten borrelen!

Super leuke dag!!!!

Hasta luego!

Helma

Hoi Audrey & Simon, zojuist op een druilerige zondagmiddag al jullie verhalen gelezen en foto's bekeken. Ziet er goed uit! Net over de helft van jullie vakantie, dus lekker nog een tijdje voor de boeg. Geniet ervan. Er zijn wat onrustige berichten over onze wijk, maar met jullie huis is alles nog prima. Adios, Helma

Margot

Klinkt weer tof en gezellig. En de foto's zien er met dit weer gelijk weer nog mooier uit. Goed bezig !!!!

Coby en Jan

Weer mooie verhalen .komen net uit jullie huis alles goed xx