Simon-Audrey.reismee.nl

Providencia 2

We zitten bij de supermarkt voor wifi, dus het is weer tijd voor een verhaaltje...

Zaterdag zijn we met een snorkel toertje mee geweest... Weinig snorkelen, maar toch leuk!! We gingen met nog een stel uit Bogota met een bootje om Providencia en Santa Catalina heen varen (in het begin hadden we bijna onze snorkel nodig om iets te kunnen zien, zo hard regende het). De kapitein vertelde ons ondertussen in onverstaanbaar Engels van alles over het eiland. Hij wees wat kerken en basketbalvelden aan (van beide zijn er letterlijk meer dan pinautomaten op dit eiland).

Op de een of andere manier wordt hier alles gelinkt aan Morgan (de piraat?). Een berg met een spleet in het midden is de kont van Morgan, een rots is het hoofd van Morgan en ga zo maar door. Wij zijn daar iets te fantasieloos voor

We zijn bij Crab Cay gestopt en zijn hier naar boven gelopen voor een mooi uitzicht en hebben om dit eilandje heen gesnorkeld. Super helder water en we hebben hier o.a. een barracuda, schildpadden en een groepje inktvissen gezien.

Voor de lunch zijn we aangemeerd bij Roland's bar/restaurant op Manchineel Bay. Een super leuk plekje en we hebben hier een heerlijk visje gegeten!

Om 15.00 u was het toertje afgelopen, niet spectaculair maar we hebben ons prima vermaakt! De rest van de dag hebben we een beetje in ons hangmatje gehangen.

Gisteren was het rustig en veel was gesloten omdat het zondag was... We zijn s-morgens naar Clear Water Bay gegaan om daarna weer door te rijden naar Manchineel Bay om weer een visje te eten bij Roland's. We kozen voor de lokale lekkernij Rondon maar wij waren iets minder enthousiast Het visje was prima maar de varkensstaart (die trouwens op een piemel leek ) beviel ons minder .

Vandaag hebben we lekker de hele dag bij South West Bay gehangen, het grootste strand van dit eiland. Hier zitten wat leuke tentjes met relaxte reggae muziek. Terwijl we lekker aan het zwemmen waren, zagen we hier en daar schildpadden naar boven komen om lucht te happen. Eenmaal weer op de kant kregen we de melding dat er een haai zwom op de plek waar wij net nog zwommen!! Ze schijnen daar vaak te komen om te jongen... Na wat turen zagen we inderdaad een vin boven het water uit komen!! Aan het eind van de middag ook nog even een paarden race op het strand meegemaakt waar schijnbaar flink op gewed wordt...

Prima dagje dus!

Woensdag vertrekken we weer met de catamaran naar San Andres, donderdag vliegen we terug naar Bogota en vrijdag weer lekker naar huis!

Sjonnie

Nog ff relaxen en zaterdagavond tijd voor een biertje ???

Frank

En dan maandag weer lekker werken????

Margaret

Hier werd een spits met sneeuw verwacht dus om 06.19 uur zaten we al aan ons buro!
Enne : onspri avefmaakt !
Ik ga al aftellen haha, nee hoor geniet er nog maar even lekker van.

Margot

Geniet nog een paar daaggies van jullie hangmatje en hopelijk de zon !!!! xxxx

Marja

Man man het vliegt voorbij.

Macha

Pluzier nog ff ......

Ton

Leuk verhaal
Spannend met de haaien ?
Goeie terugreis

Sonja

Yeah visje eten... en bijna door eentje gegeten worden ?.

Nog effies lekker genieten samen!
Bereidt je voor op de kou en ruitenkrabben. Oh nee, geloof dat je op de fiets moet zus want je 'kleine' neefie geniet ook ?? ?