Gelukkig nieuwjaar!!!

Hallo allemaal,

Eindelijk een bericht van ons vanuit Thailand. We zitten momenteel in Chiang Mai en tot nu toe is het helemaal super!

Allereerst: GELUKKIG NIEUWJAAR!!!!

De vlucht vonden we een hele wereldreis en duurde voor ons gevoel eeuwig. We zijn behoorlijk wat uurtjes onderweg geweest. We vertrokken met een half uur vertraging vanaf Schiphol en om half 8 locale tijd kwamen we eindelijk aan in Bangkok. We hadden allebei geen oog dicht gedaan en waren behoorlijk brak. In Bangkok meteen een vlucht geboekt naar Chiang Mai maar die vertrok pas om 12.50 uur. Dus we hebbenaan ons nicotine gebrek gewerkt in de benauwende hitte. Wat een verschil als je uit de sneeuw en kou komt!! Ook deze vlucht had een half uur vertraging maar uiteindelijk waren we om 15.30 uur eindelijk in ons hotel Imm Eco. Een super mooi en relaxed hotel.

Daar aangekomen meteen een duik in het prachtige zwembad genomen. Toen ik ging douchen is Siem in slaap gevallen (niet gek als je al 30 uur wakker bent). Nadat ik hem met veel moeite weer wakker kreeg zijn we de stad ingegaan. hebben over de markt gelopen en hebben heerlijk gegeten bij Riverside Restaurant. Toen weer een Tuk Tuk naar ons hotel genomen en we lagen heerlijk al om 22.00 uur in ons bedje en waren binnen no time in coma.

Gister zijn we naar Wat Doi Suthep geweest met een Songthaew. Dit is een brak 'busje'waar wij met onze lange lichamen krom in moeten zitten. Op weg de Berg Doi Suthep op was het zo druk en warm dat er heel wat auto's met pech stonden. Ze moeten nl. allemaal heel veel gas geven om de motor draaiende te houden (wat volgens Siem de koppeling kost, het zal wel, ik geloof hem) en dat geeft veel rook en stank. Eenmaal boven bij de Wat was het super druk! Overal Thai uit het zuiden (die rond deze tijd van het jaar hier heen komen omdat de temperatuur hier zo lekker is) en Chinezen die allemaal hier komen om het nieuwjaar te vieren. We hebben een trap opgelopen met 300 treden om bij de Wat te komen. Dat kon ook met een kabelbaan, maar dat is natuurlijk lang zo leuk niet!

Eenmaal genoeg de toerist uit gehangen weer een Songthaew genomen naar beneden. Daar nog even een waterval bezocht. Toen we daar liepen vonden een paar Chineesjes van 1 meter 40 onze 1m83 en 1m86 zo indrukwekkend dat we daar nog even mee op de foto moesten. De waterval stelde trouwens niks voor, maar die kwamen we toevallig tegen, en als je er dan toch bent... We zijn naar boven geklommen wat niet makkelijk was (tot groot ongenoegen van Siem want we hadden het beklimmen van de 300 treden nog in onze benen). Boven een paar foto's van het 'beekje' genomen en weer terug naar beneden. Dat bleek dus nog moeilijker dan naar boven.

Daarna lekker naar ons hotel gereden en ons opgefrist. Rond 20.00 uur naar de stad gegaan en daar over de markt gelopen. Wat een drukte!!! Overal hadden we gelezen dat ze hier niet zo veel doen aan Oud & Nieuw, maar dat viel wel mee. De hele lucht hing vol met ballonnen, zag er heel leuk uit. Deze ballonnen met een vlam eronder kan je oplaten. Als je dit doet krijg je veel geluk en gezondheid. Bij een van de kraampjes wat te eten gehaald en toen naar de brug vlakbij Riverside Restaurant. Daar stonden al heel veel mensen vuurwerk af te schieten en ook hier weer veel ballonnen. Er stonden allemaal kraampjes die vuurwerk verkochten, dus dat moest Siem natuurlijk ook! Er zaten wat flauwe plof gevallen bij, maar het was leuk voor de foto's. Er stond een Nederlandse jongen vuurwerk af te steken die hij bij de groothandel had gekocht, kost niks maar het was super mooi (en hard). Om 12 uur brak het vuurwerk echt los en zag er heel mooi uit. Toen hebben wij ook een ballon gekocht en opgelaten. Wij willen natuurlijk ook veel geluk en gezondheid! Al met al was het onwijs leuk om op deze manier eens oud & nieuw te vieren!

Aangezien Imm Eco vol zat en we maar voor 2 dagen hadden geboekt moesten we vanmorgen hier weg. Nu zitten we in BMP Resident op onze kamer te wachten. Ook hier weer een heerlijk zwembad. Aangezien het gister een uur of 3 is geworden en om 8 uur de wekker weer ging, gaan we vandaag een chill dagje inlassen.

Morgen hebben we een olifanten tour geboekt. We zijn benieuwd! En misschien gaan we overmorgen met een luchtballon boven Chiang Mai varen. Lijkt ons super leuk!

Siem is trouwens best verbaasd hoe het hier allemaal veranderd is sinds de laatste keer dat hij hier was (4 jaar geleden). Het verkeer is super druk en overal zit een Starbucks (JOEPIE!!!).

Kus allemaal en tot snel.