Simon-Audrey.reismee.nl

Sukothai

Daar zijn we weer. Dit keer vanuit Sukothai.

Gister zijn we hier aangekomen na een busrit van 5,5 uur. Best lang, maar het viel ons uiteindelijk mee. We zaten als een van de eerste, dus we hadden de hele reis een zitplaats. Sommige Thai hadden geen plaats meer en moesten een paar uur in het gangpad staan! De airco in de bus stond aardig hoog, en dat hebben we geweten. Koud! Gelukkig hadden we hier op gerekend en hadden we een lange broek aan getrokken.

We wilden overnachten in Orchid Hibiscus Guesthouse, maar die zat vol. Gelukkig had de eigenaar, de Italiaan Paulo zijn Thaise vrouw net een nieuw Guesthouse: Pin Pao Guesthouse. Hier hebben we dus een kamer geboekt. Wat een mooi guesthouse! Een prachige kamer (niet groot, maar dat heb je ook niet nodig) een romantisch hemelbed (wel een beetje erg hard), een heerlijk zwembad en super ontbijt!

Na deze lange busreis zijn we dus meteen in het zwembad gedoken! 's-Avonds een hapje gegeten (was niet super, maar je hebt hier niet zo veel keuze) en daarna eindelijk een massage! Simon had last van zijn voetjes en ik zag mijn kans schoon om eindelijk die massage er door heen te drukken

Laughing
. Wat was dat lekker zeg!!! Daarna meteen heerlijk ontspannen ons hemelbedje in gedoken. We moesten nl. vandaag weer vroeg op.

Vandaag werden we om 08.00 uur opgehaald door een Songthaew. Deze hadden we geregeld om ons voor 1400 BHT (= 28 euro, waarschijnlijk veel te veel)de hele dag rond te rijden en ons de hoogtepunten van Sukothai te laten zien. Dat hebben we geweten! Ze hebben hier veel hoogtepunten

Surprised
. Vanmorgen meteen naar Old Sukothai. Daar veel Wat's, Chedi's en Buddha's gezien. Was wel heel mooi, hier was het allemaal niet gerestaureerd. Ook was er verder niemand (waarschijnlijk omdat we er al zo vroeg waren). Als je daar loopt, is het net of de tijd heeft stil gestaan. Daarna zijn we naar New Sukothai gereden. Nog meer Wat's, Chedi's en Buddha's. Hier was het wel wat drukker. Waarschijnlijk omdat het wat later was, maar ook omdat je hier met de fiets naar toe kan (die zijn hier nl. in overvloed te huur).

Toen we eenmaal terug bij ons guesthouse waren, natuurlijk weer meteen een verfrissende duik genomen in het zwembad. Dit was zo lekker! Een Songthaew is nl. een soort open pick up truck met een dakje er boven, we hadden dus de hele dag stof zitten happen (ik met haar als een suikerspin) en waren helemaal door elkaar geschud. De rest van de dag aan het zwembad geluierd. Omdat er verder niemand was, heeft Simon zijn bommetjes kunnen oefenen

Wink
en ik heb lekker een boekje gelezen.

Morgen worden we om 07.00 uur opgehaald om de bus naar Ayutthaya te pakken. Weer een busrit van zo'n 5 a 6 uur. In Ayutthaya willen we eigenlijk niet zo veel doen, maar het is een mooie tussenstop op weg naar Kanchanaburi (om niet in een keer 10 uur in de bus te moeten zitten).

De foto's: we weten niet zo goed hoe het hier werkt omdat ze niet van die moderne computers hebben als wij gewend zijn. Maar misschien lukt het later nog wel. Maar don't worry: foto's hebben we genoeg

Tongue out
!!

Super dat jullie ons allemaal volgen en onwijs leuk om hier jullie berichtjes te lezen!!

Tot snel.

Kus van ons

ps: mochten er in onze verslagen spelfouten zitten: SO WHAT, WE HEBBEN VAKANTIE!!

Cool

Reacties

Reacties

Kar

Mooie verhalen! Lees je ook je caiway-mail? Dan kun je onze wilde avonturen ;-) ook nog een beetje bijhouden...

Liek

Nog geen week weg en al zoveel gezien! Blijf vooral mailen want ik geniet van al je verhalen!

Dikke kus vanuit een wit Zoeterwoude! (jaaa, het sneeuwt weer en het is harstikke koud, geniet van die lekkere warme temperaturen!)

Esther

Hoi Siem en Audrey!

Kreeg daarnet je link naar jullie reissite van Peter en meteen even gaan lezen: WAUW! Wat een avontuur zeg, geweldig! Leuk om zo op afstand mee te beleven, hierdoor natuurlijk wel hééél nieuwsgierig naar de foto's.

Ook voor jullie daar de beste wensen voor het nieuwe jaar van ons hier uit een wit en guur, superkoud landje! Blijf genieten, Es

Wim

Hoi Wereldreizigers,
Heerlijk he, helemaal niets moet en alles mag, ben jaloers.
Ik ben vandaag weer begonnen met werken, en dat valt best tegen, veel sneeuw hier, gladde wegen.
Karin vandaag weer een deuk in haar auto gereden.
Dus blijf maar lekker daar en geniet ervan.

Au, ik mail jou wel even over Koh Chang.
Nog de allerbeste wensen voor jullie beiden, heel veel geluk, liefde, sex en alles wat jullie maar wensen.

Groetjes, Wim

Fleur

Hoi Au en Simon...

Gelukkig heeft simon geen haar, anders zaten jullie samen in de knoop (slaat ook nergen op maar goed). Jullie verhalen zijn waanzinnig, ben wel een beetje jaloers geloof ik.
nog bedankt voor het lenen van je skikleding (alleen een broek, zwarte jas gebruikt, groene pet en cap truien gebruikt). Waanzinnig sneeuw gehad in oostenrijk trouwens! maar 1 dag geskied.

Ik kijk uit naar jullie volgende verhaal want het klinkt goed!

Groetjes uit het koude berkel en rodenrijs
Fleur

jayne..

hey lui'tjes

ik geniet van jullie verhalen en spel foutjes....ik heb nog niet ontdekt;-)

kussie

Chris en Geer

Hallo Simon en Audrey,

Het is fijn te lezen dat jullie het zo naar je zin hebben en dat je een hoop meemaakt.
Ik wil jullie eerst maar eens een heel gelukig nieuwjaar wensen en hopen dat jullie nog veel meer mee gaan maken.

De groetjes van je aller beste Oom en Tante Chris en Geer ( grapje ) en wij blijven jullie volgen en natuurlijk Miranda ook, ik heb het er maar druk mee met al die vakantie gangers. Doei

jan en marian luyten

hallo simon en audrey.

allereerst de beste wensen voor jullie vanuit een vreselijk koud poortugaal.

vandaag de eerste verhalen gelezen van jullie ; hartstikke leuk !

jullie missen niks hier met al die gladde ellende op de wegen

vandaag 1 uur stilgestaan wegens een geslipte vrachtwagen

blijf vooral genieten van dat mooie land en van elkaar dan blijven wij wel een beetje jaloers de verhalen lezen

groeten jan en marian

Frank

Hallo Saam,

Nou, ik lees jullie verhalen en kijk tegelijk de plaatjes in Mar d'r plakboek. Foto's van witte zandstranden, strandhutjes enz. Krijg ook ineens zin in vakantie met zon en zee en leuke restaurantjes.

Groetjes,

Mar en Frank

Japio!

Mooie verhalen met lekker weer, klinkt allemaal erg leuk!Wij zitten hiet met sneeuw, vorst en koude voeten!

Veel plezier en een happy 2010!!!

Jaap

Astrid

Haaai Au en Simon, ik heb vandaag in de pauze jahwel jullie mooie verhalen gelezen, wat gaaf zeg! Super gewoon en dat terwijl wij hier zitten op het werk en in de kou met de sneeuw.

Geniet nog maar lekker.

Groetjes en have fun Astrid

Thomas.

Hi vriendjes, allereerst de beste wensen voor een gelukkig en succesvol 2010 !! Fijn om te lezen dat jullie het naar je zin hebben. Ik zou er graag bij geweest zijn. Maar ik heb het natuurlijk al een keer met Simon meegemaakt, dus ik ben er dan toch een beetje geestelijk bij. Reageer snel weer maar moet nu gaan werken :-( Nemen jullie maar een biertje en een cola van me! Groetjes en kus van Thomas. PS Ik had de url van de site niet op mijn privé computer. Vandaar dat ik pas vandaag voor het eerst kan reageren.

Huibert

Simon ik heb nog zo gezegt GEEN BOMMETJES!!!!!!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!